Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2007

Med buller och bång...

Av Helga - 19 oktober 2007 18:52

Middagen är avklarad och maken har åkt för att hämta hem dottern från hennes extraträning, med 92-tjejerna, inför ungdoms-SM.


Detta blev det till middag:


Jag gjorde en köttfärslimpa med rosmarin, paprikapulver och persilja i och lade den i en ugnsfast form. Runt den lade jag rotfrukter enligt receptet nedan och lät det stå i varmluftsugnen i 40 minuter. Till det hade vi svampsås (se förra inlägget), sallad och tsatsiki. Mmmm gott!!


Recept på Rotfruktslåda, 2-3 personer (Om du gör grönsakerna separat)


Skala och klyfta 2 potatisar, 2 lökar, 2 palsternackor, 2 morötter och 2 av annan valfri rotfrukt.


Lägg i en ugnsfast form som smorts med olivolja. Krydda med salt, peppar och rosmarin. Ringla över lite flytande honung för extra sötma.


Ställ in i ugnen på 225 grader i ungefär 20 minuter. Servera till kötträtt och /eller en god sallad.


Jag kom att tänka på att min baby (bloggen) fyller 6 månader idag och det ska firas med buller och bång och tårta.


Varsågod att smaka en bit och välkommen tillbaka till min blogg snart!!

 Hipp Hipp Hurra !!


 
 
tussegumman

tussegumman

19 oktober 2007 21:02

Det låter ju hur gott som helst! Ha en fin helg/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

19 oktober 2007 23:51

GRATTIS på½årsdagen!
Köttfärslimpereceptet plankar jag rakt av på söndag: rotfrukter är ju så nyttiga OCH billiga vid denna årstiden...
=0)
PS: teatern va obeskrivligt kul!

 
UnderCover

UnderCover

20 oktober 2007 15:15

Låter gott! Det ska jag prova.

http://undercover.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards