Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 9 december 2015

Jag fick en stämpel där bak...

Av Helga - 9 december 2015 15:54



Japp, jag blev godkänd hos företagsläkaren igår  och det för en period av fem år. Perfekt!

Det kändes ungefär som dockan i Kalle Anka på julafton som får en OK-stämpel där bak...  


Tidigare idag flög vi en Köpenhamnsflygning och jag hade inga problem att förstå gatekillen när han var nere hos oss i flygplanet innan boarding. Senare skulle vi talas vid via vår intercom-radio. Jag har då en öronsnäcka och en mobiltelefon som vi kommunicerar genom. Det rosslade och knastrade så mycket i min bluetooth-snäcka att jag inte hörde vad han sa. Jag sa det till piloterna och deras svar var;


 - Nej, det är inte rossligt det är bara det danska språket...


Vi fick oss ett gott skratt!


Nyligen var jag i Östersund och där finns en outlet som säljer SNÖ-smycken på Regementsgatan 23. Vi, på flygbolaget, är där allt som oftast så nu får vi ytterligare rabatt - 4 för 3. Så klart blev det ett köp;


 


Ganska nöjd själv!


#humor #helga #flyg #shopping #flygvärdinna #danska #snöoutlet #outlet #östersund

 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

10 december 2015 12:13

Skönt att bli godkänt!

http://hannelesparadis.blogspot.se

 
wiper

wiper

11 december 2015 17:10

Jag är med i en ny utlottning hos Maypel och jag hoppas det går bra att jag länkar till dig för man skall länka till 3 bloggvänner för att kunna vara med. Du kan också vara med i utlottningen

Vad härligt att du blev godkänd så hälsan är bra, sånt betyder mycket. Rolig episod ;) Jättefina smycken du köpte, jag gillar det märket. Bra att man fick ett extra armband

Ha en skön helg
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

11 december 2015 17:51

Javisst går det bra. Hoppas du vinner. Jag ska kika jag också...

 
Åsa

Åsa

15 december 2015 19:34

klart dom godkände ett sånt perfekt exemplar! =)

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards