Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 25 november 2015

Flög igen efter 17 år...

Av Helga - 25 november 2015 10:57


Igår hann jag med mycket..


Först blev det en fika här hemma med min grannfru. Det var ett tag sen och det är alltid kul att höra vad som händer i deras familj. Faktum är att grannen och jag även är kollegor även om hon arbetar med trafikavvecklingen på ett kontor.


Sen gick jag till gå- och löpkliniken och fick mina skoinlägg och det hoppas jag ska göra mig pigg i fötterna igen. Strax efter det hade jag en lunchdate med dottern på stan. Vi hann äta och prata en dryg timme och sen var det bara att ta tåget direkt till arlanda för ett kvällspass på jobbet. Vi hade inte så många passagerare den här gången men ibland kan det vara skönt. Man får mer tid till att vara social med passagerarna och med kollegorna.


På hemvägen hade vi en resenär som inte flugit på 17 år och hon mådde inte toppen. Vi pysslade med henne och virade in henne i en filt då hon frös och mådde lite dåligt. Tänk att vara så modig att man vågar flyga igen efter att ha undvikit det under så många år.


  

Jag bjöd grannfrun på saffransbulle bl a...

 


#helga #flyg #fika #lunchdate #flygrädd #skoinlägg



 
 
FREEDOMtravel

FREEDOMtravel

26 november 2015 07:06

Min mormor flög för första gången i sitt liv när hon var 90 (eller strax över?) år gammal. Hon flög från Halmstad till Stockholm och tyckte att det var väldigt spännande! :)

http://www.freedomtravel.se

 
wiper

wiper

26 november 2015 09:01

Du hann verkligen med mycket och det är alltid mysigt med fika. Vad bra med inlägg så fötterna mår bra när man tränar. Jag har köpt såna där gelésulor som har blivit riktigt bra och stabila nu. Fast ibland hjälper inte det, min man har såna inlägg som dig.

Det var verkligen en modig passagerare och hon blev ju så fint ompysslad också av er, det betyder mycket

Saffransbullen ser jättegod ut. Såna skulle jag vilja baka för jag är inte mycket för lussikatter

Ha nu en härlig dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

26 november 2015 10:02

min mor var 60 år när hon flög för första gången, men hon mådde bra :)

http://hannelesparadis.blogspot.se

 
Åsa

Åsa

7 december 2015 20:22

Kan förstå att ni behöver bra skor, så mycket som ni går.

Vad gulliga ni är! Tänk vad hon måste blivit lugnare bara genom att ni brydde er.

http://Wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards