Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 november 2014

Farväl till flygeriet...

Av Helga - 16 november 2014 10:31


Klockan är halv elva men för mig är det morgon. Timmen blev sen igår och avslutades med en kopp te och en knäckemacka vid köksbordet mitt i natten...


Redan vid 9.35 checkade jag in på Arlanda för att flyga till Gran Canaria tur och retur. Du kan säkert räkna ut att det blir en lång arbetsdag. Vi landade på arlanda igen 23.30 Puh! Jag hade ändå en kanondag med underbara passagerare och en suverän besättning.


När jag såg havet och kände de ljumma vindarna blev jag oerhört sugen på att stanna kvar...

 


En av tjejerna i besättningen jobbade sin sista dag hos oss. Det blev lite nostalgiskt för henne och vi tog flera kort som hon skulle ha kvar som minne. Lika bra att hon fick en riktig mastodontdag på slutet så hon verkligen fick ta farväl av flygeriet ordentligt.


#flyg #helga #laspalmas #grancanaria #resa #arlanda

 
 
wiper

wiper

16 november 2014 12:20

Guld värt att ha härliga arbetskamrater. Förstår att det lockar att stanna på såna fina ställen.Förstår att det känns sorgligt när en i personalen slutar.

Ha nu en fin söndag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

16 november 2014 12:21

Hahaha, ge henne ett mastodontpass så hon verkligen inte saknar sitt jobb?

Har bokat resa i februari. Yngsta dottern och jag. Sol och bad och slappande och läsande av böcker. Ska bli underbart. Räknar redan ner.

http://wessand.blogg.se

Helga

16 november 2014 12:51

Åh det låter ljuvligt! Vi väntar på en operationstid för dotterns innan vi kan bestämma något men vill iväg snart.

 
Mia

Mia

16 november 2014 16:20

Får se om det blir fler semesterresor när jag blir pensionär än vad jag har haft de senaste åren. Det har varit fullt tillräckligt med Norge och sedan få njuta av hemmet. Men... ibland lockas jag när jag ser bilder på vackra havsmiljöer i främmande land... ;-)

http://miatankar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards