Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 8 maj 2014

Guitars - the museum, Umeå...

Av Helga - 8 maj 2014 10:30

När jag är borta på jobbturné far jag oftast runt och sover i olika Svenska städer och jag trivs med det.


För ett tag sedan t ex fick jag chansen att besöka "Guitars - the museum" i Umeå. Det är bröderna Samuel och Michael Åhdén som ställer ut hundratals av sina sällsynta 50- och 60-talsgitarrer. Jag var med på en guidad rundtur också och trots att jag inte är speciellt intresserad av gitarrer blev jag helt fascinerad av brödernas liv och samlingar. Det var tvillingbröderna själva som höll i rundturen.


     


Har du vägarna förbi Umeå måste du faktiskt besöka detta fantastiska ställe...


Ikväll kommer jag hem igen efter fem dagar hemifrån. Längtar lite nu...


#musik #kultur #gitarrer #guitarsthemuseum #umeå #flyg #resa #flygvärdinna

 
 
susjos

susjos

8 maj 2014 12:58

Tack för tipset i Umeå!
Va roligt att du träffat på min man på jobbet igen :-), frågade honom just, och visst kommer han ihåg det jobbet på Athen flighten nyligen!
Vi flög till Paris tur och retur med SAS, så jag hade hoppas på att få träffa dej, men icke! Däremot var det en annan god och glad purser som kände igen min man på flighten ner till Paris! Alltid lika roligt :-)

http://susjos.blogspot.com

 
wiper

wiper

8 maj 2014 15:18

Där hade man verkligen velat gå och strosa bland dom fina klenoderna. Visste inte att det fanns ett sånt museum i Umeå. Min mamma föddes där och jag har tillbringat mycket tid i Umeå. Det var kul att få se detta Helga.

Vad långa pass du har. Förstår då att det blir skönt att komma hem

Ha en fortsatt fin dag
kram

Skall visa min son detta

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

8 maj 2014 19:30

Gud så kul att få besöka så många spännande ställen runt om i Sverige. Inte många som får den chansen.
Borta bra men hemma bäst :)

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

13 maj 2014 22:11

Jag kan tänka mig att det är en helt annan sak om man får guidning. Kan tänka mig att det är många häftiga berättelser samlade där.

http://wessand.blogg.se

 
Johanna

Johanna

29 maj 2014 20:21

kul att du fick den guidade visningen av bröderna själva! :) Umeå har en stark musiktradition, många riktiga musikälskare och musiker härifrån och bröderna åhdén har bidragit mycket till det!

http://www.lady-tramp.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards