Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 3 mars 2014

Tuffa vasaloppsåkare...

Av Helga - 3 mars 2014 07:52



På min sista flight ner till södra Sverige igår kväll kom två män ombord mot slutet. De steg på allra sist och när den ena kom sa han:


- Min kompis kommer ner snart. Han står och byter om i gatebryggan.


Jag trodde först att det berodde på att de fått klä av sig något skärp eller så i säkerhetskontrollen men det visade sig att de båda männen kom direkt från att ha åkt Vasaloppet. De såg trots allt pigga ut och jag beundrar verkligen folk som tar sig an såna utmaningar.


Tidigare på dagen flög vi till en Alpdestination. På hemresan skulle vi ha helt fullt med 181 passagerare och det var ju inte så konstigt med tanke på att Stockholms sportlov tog slut igår. När det väl var avgångstid visade det sig att en buss med ca 30 resenärer av väderskäl inte kunde komma fram till flygplatsen så vi fick åka hem med ca 30 tomma stolar...


 


Idag har jag sovmorgon på ett hotell, men tror du jag kan sova ut? Nä, trots landning nära midnatt vaknar jag strax efter sex på morgonen...   


#flyg #flygvärdinna #alperna #wasaloppet



Flyg · Resor · Sport
 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

3 mars 2014 10:40

Hej Helga Aha du fick köra hem vasaloppare. Ja det är verkligen en utmaning och i år som det var så blött med.Har en i byn här som kom 4000 någonting, Han var nöjd men sa det var hemska spår.Ja din biologiska klocka väcker dig den är van att du skall upp då bra att ha som säkerhet skönt att bara ligga till lite i sängen och njuta när man inte måste rusa upp och iväg gossa i täcket du vet så där mysigt. Oj då ja vädret ställer till mycket problem nuförtiden men 30 tomma stolar är ju inte så kul förstås.
Ha en skön ny måndag

http://filifjonkan.se-bloggplatsen.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

3 mars 2014 10:55

Hihi, ett flyg vill man ju inte missa :) Sonen åkte Vasaloppet, men ingen billig hobby att idrotta, han var fattig student...

http://hannelesparadis.blogspot.se

 
Susanne

Susanne

4 mars 2014 13:29

Stackars dom 30 pers som inte kunde komma med planet. Det är en mardröm. Som tur var har man inte råkat ut för det och hoppas att man får slippa.
Ja, Vasaloppet i år måste ha varit en rejält tung historia. Att nästan få staka sig igenom nio mil. Det är starkt..

Trevlig tisdag

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

5 mars 2014 15:44

Om jag hade åkt Vasaloppet så hade jag nog inte ens kunnat stå på benen efteråt.

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards