Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 2 december 2013

En till Hong Kong och en till Dubai...

Av Helga - 2 december 2013 09:09



Jag vaknar i en hotellsäng idag (som vanligt höll jag på satt säga) och eftersom vi ska iväg härifrån ganska tidigt så bryr jag mig inte om att stressa ner till hotellfrukosten. Jag hade med mig en smörgås och min pressmugg från London. Den fungerar precis som en sån där presskanna men är mindre och får plats i rullväskan.


 


Igår blåste det ju ganska rejält och det märktes i flygplanet också. Ingen passagerare verkade dock lida av turbulensen  eller av flygrädsla trots blåsten. 


I år kommer vi att fira sonens födelsedag och julen i förväg med honom. På själva födelsedagen (23/12) åker han och en kompis till Hong Kong.  De ska hälsa på en annan kille som jobbar som volontär  i Hong Kong. Sen kommer dottern och hennes pojkvän hem till Arlanda på julaftons morgon - direkt från Dubai.

Som jag konstaterat tidigare har jag fått restokiga barn - förstår inte varför   


#resa #jul #födelsedag #hotell #flyg

Familj · Flyg · Resor
 
 
wiper

wiper

2 december 2013 11:08

Vad praktiskt med en sån mugg. Jag är själv lite flygrädd sen vi var till Italien för då kom vi in i nåt så det skakade till flera gånger och jag trodde min sista stund var kommen. Tänk att ni passade in sonen till dan före julafton ;)Vad roligt att ni kan fira med honom. Ni är verkligen en berest familj. Önskar jag fick leva om mitt liv för jag har alltid velat se världen men det har kommit saker emellan och jag har varit en slösa ;)) fick aldrig lära mig spara i min familj, där var det slit och släng.

Det är bra att barnen ser sig omkring och upplever saker. Dom är verkligen framåt precis som deras härliga mor. Här får man en fläkt av stora världen och det tackar jag för.

Ha en skön måndag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

2 december 2013 11:26

Hej Helga. Ja så bra med din nya kopp. Och det där med restokiga barn får man väl nästan skylla på deras mor...fniss Ja lite knepigt när de fyller mitt i storhelger har en son som fyller 2 januari direkt på nyårshelgen också knepigt.Turbulens kan jag tänka mig att ni hade i går för hu så det blåste igen nere på marken. Många blev strömlösa så jag fick prova min lilla radio .Ha det så bra.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anneli

2 december 2013 12:40

Nu har mina kollegor ätit saffranskakan med toscatäcke, blev mycket populärt. Samtliga frågade efter receptet vilket dom fick så nu heter den Helgakakan på mitt jobb!
Ja, det är ju konstigt att du fått restokiga barn, det kan väl aldrig ha något med generna att göra,eller.....ha ha...
Att befinna sej instängd i ett flygplan när det stormar låter som den ultimata mardrömmen för mej!

Helga

2 december 2013 21:54

Åh vad kul med Helgakakan...

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

3 december 2013 07:22

Såg sonens bilder från Östersjön, rejäla vågor!

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards