Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 14 november 2013

Loppisfynd och hjälp offren...

Av Helga - 14 november 2013 15:04


Dottern är kvar på sjukhuset i Berlin och hon hade pga språket lite svårt att förstå vad läkarna sa till henne efter en ultraljudsundersökning igår. Hon kan bra tyska men just sjukdomstermer var lite för svårt. Idag när hennes pojkvän kommer dit så blir det lättare att förstå allt. Hoppas hon kryar på sig snabbt så hon kan åka hem snart. Vi håller kontakten genom bra telefonappliktioner som sagt.


Idag är jag ledig och gör sånt som jag gillar - bakar, gör ärenden, handlar mat, åker till "Kupan" t ex. Så kom jag hem med ett fynd också. Den här läckra ljusstaken ville de bara ha 10:- för.



Jag hade ett halvt paket jäst i kylen som måste gå åt. Det blev två pain-riche med flingsalt på. En liten bit brie-ost fanns kvar sedan sist vi hade svärmor på middag.


Det sitter fint till eftermiddagsfikat det här... Mums!!!


Jg har sms:at ett bidrag till Radiohjälpens insamling för Filippinerna.Om du också vill hjälpa till kan du SMS.a ORKAN til 72999 så skänker du 50:-.


Det finns naturligtvis många andra sätt att bidra också...


#fynd #loppis #orkan #radiohjälpen #bröd #bakat #ljusstake #sjuk

 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

14 november 2013 15:41

Loppis är toppen :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

M.

14 november 2013 20:07

Är du kollega med Maria Montazamis syster? :)

 
Helga

Helga

14 november 2013 21:05

M; inte vad jag vet... I så fall är hon hemlig av sig.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

14 november 2013 21:45

Men så trist för din dotter att behöva söka läkarvård. Hoppas hon kryar på sig fort. Infektioner kan vara kluriga om dom får börja vandra. Men nu är hon på rätt ställe i alla fall :)
Vilken tjusig ljusstake!
Åhh vad gott det såg ut med brödet och osten..

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

Helga

14 november 2013 22:09

Ja det blir sängläge på sjukhuset över helgen för bevakning av prover mm. Lite jobbigt!!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

15 november 2013 12:33

ohh så fin den var ett lyckat loppisfynd verkligen och sån tur att din dotter sökte så hon fick medicin där Det är ju besvärligt med infektioner som vandrar upp tur det fungerade att nå dig, Sen Afrika med ja du är verkligen en berest dam kors och tvärs över jordklotet, Agadir har för mig det hände någon hemsk jordbävning eller något sådant där för många många år sedan, Ha det så bra.

http://filifjonkan.se-bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

20 november 2013 12:16

Ljusstakar kan man aldrig få för många av. Och dessutom både snygg och billig. =)

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards