Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 2 november 2013

Idag tar vi bilen och en artikel i DN om min arbetssituation...

Av Helga - 2 november 2013 10:00


Idag sätter vi oss i bilen och åker till Värmland och där ska vi fira min härliga, pigga moster som fyller 90 år!!! Därför blev det besök på kyrkogården igår eftermiddag. Vi tänker särskilt på våra bortgågna anhöriga den här helgen...


 


En artikel i DN i fredags handlade om min arbetssituation...

 
 
Mia

Mia

2 november 2013 11:40

Tuff arbetsmiljö, näst intill omänsklig!

Jag tror att Sverige skulle tjäna mycket på att tänka om hur arbetslivet fungerar. Här ska allt effektiviseras så till den milda grad att det inte är anpassat för människor utan för robotar! Självklart blir sjukskrivningstalen högre när det är så! Det som händer i Norweigan nu, bådar inte heller gott. Bemanningsföretag har dåliga avtal för sin personal, där personal i stort sett kan bli ombedda att gå på stört, mentalitet "gör som vi säger, annars är du inte ävlkommen". Jag har erfarenhet av bemanningsföretag under de senaste åren, så jag vet vad jag snackar om... :-)

Kan bara tillägga... Var rädd om dig! Inget arbete är så viktigt att det är värt att förlora sin hälsa för!

http://miatankar.wordpress.com

Helga

2 november 2013 14:56

Tack för kloka ord! Ska tänka på det. Det är också en av anledningarna till att jag jobbar extra som förskollärare. Kan vara en ev utväg i framtiden.

 
wiper

wiper

2 november 2013 12:14

Då är hon lika gammal som min mamma. Det är inte klokt vad människan som bestämmer gör mot andra människor. Det är inte undra på att fler blir sjukskrivna. Att stå och äta snabbt ger stressymptom i längden och till slut blir folk långtidssjukskrivna. Det har blivit mycket värre sen bemanningsföretagen kom till och det är inte människovärdigt. Hoppas att detta vansinne stoppas och att facket gör nåt åt det.

Ha en fin lördag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

2 november 2013 14:56

Tack för ditt stöd!

 
Susanne

Susanne

2 november 2013 16:43

Oj, det var många.. Var femte anställd. Ja, då är verkligen något galet.. Hoppas ni får en lösning på det snart..

Ha en härlig helg. Och grattis till pigga 90-åringen..

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

Helga

3 november 2013 19:31

Tack för din kommentar!

 
Britt-Marie

Britt-Marie

3 november 2013 09:09

Läste artikeln och det är ytterligare ett skrämmande exempel på hur arbetsmiljön gör anställda sjuka!! Arbetsmiljöfrågorna har helt tappats bort idag!! Sedan sitter folk i toppen och tycker det är "konstigt" att sjukskrivningarna ökar ...

Var rädd om dig!
Kram

http://alicebm.blogg.se

Helga

3 november 2013 19:30

Många arbetsplatser verkar ha orimliga villkor idag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards