Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 1 november 2013

Han borde bannlysas...

Av Helga - 1 november 2013 10:00



Som jag skrev lite om igår så har vi mycket barn och ungdomar ombord på flygningar den här veckan och det är ju inte så konstigt eftersom det är höstlov.


Igår hade jag en manlig passagerare som var riktigt konstig och otrevlig. Det är väldigt sällan folk är såå otrevliga. När han skulle stiga av där bak sa han;


- Ni hade ju chansen för ett år sen.


Jag frågade vad han menade.


- Ja att lägga ner alltså.


Var det något som inte var bra, frågade jag och undrade om vi sagt något som han blivit så arg på.


Svaret kom direkt;


- Det är ju som ett djäkla dagis här ombord med alla barn.


Jag blev så häpen att jag inte ens svarade men min kollega fann sig och svarade att alla är välkomna på våra flygningar och att vi inte diskriminerar någon - inte ens barnfamiljer.


  Jag diskriminerar hellre gamla sura gubbar än barnen...

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

1 november 2013 10:56

Hej Helga. Men det var det värsta sådan surgubbe,,,,han kunde ju fara med något annat bolag nåja han kanske ramlar i trappen med...man kan ju hoppas..känner på hornen i pannan.Ni skall ha en fin Alla helgons dag och så ser vi fram emot att se våra vackra kyrkogårdar upplysta så vackert-

http://filifjonkan.se-bloggplatsen.se

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

1 november 2013 11:30

Vem ska ta hand om honom när han är gammal?? Om vi inte har barn...

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

1 november 2013 17:10

Han tänkte visst inte på det...

 
Ingen bild

Anneli

1 november 2013 13:17

Håller med om att han uttryckte sej riktigt dumt & klumpigt! Men även jag kan bli fruktansvärt irriterad när föräldrar inte håller ordning på sina barn ombord på allmänna färdmedel,på restauranger, i butiker och liknande!
Hoppas du får en skön, ledig helg!

Helga

1 november 2013 14:43

Jag tycker barnen o föräldrarna betedde sig utmärkt. Helt normalt faktiskt!

 
Mia

Mia

1 november 2013 20:53

Sådana nötter det finns i vår herres hage... Tänk, vad vore livet utan barn. Vilka skulle då se till att vi så småningom får pension och omsorg på våra äldre da´r... Otrevliga människor har jag svårt för.

http://miatankar.wordpress.com

 
susjos

susjos

2 november 2013 00:18

Så trista kommentarer från vuxna människor som inte vet bättre!!!

http://susjos.blogspot.com

 
Ante

Ante

2 november 2013 03:30

Vilket jon, att det finns sånna. Aja lycka till o hoppas det blir bra!

http://webbyra-wordpress.se

 
Åsa

Åsa

2 november 2013 11:37

Och vad tror han? Att om ni hade lagt ner så hade barnfamiljerna slutat flyga?
Gringubbar! Tur att din kollega sa ifrån.

http://wessand.blogg.se

 
kimmie

kimmie

2 november 2013 19:42

Vilken surgubbe, det kan bli stökigt med barn men de är framtiden!

http://kimmietid.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards