Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

Världens värsta turister...

Av Helga - 13 mars 2012 14:30


Har du mött några turister som betett sig illa eller som du tycker utmärker sig på resan?


Hur beter vi oss själva när vi turistar egentligen?


Enligt en undersökning gjord av Livingsocial är de amerikanska turisterna värst och det tycker de själva också... Läs mer om undersökningen om världens värsta turister i DN´s artikel här.


Det här tycker amerikanerna är länderna med världens värsta turister:


• USA (20%)
• Kina (15%)
• Frankrike (14%)
• Japan (12%)
• Ryssland (11%)
• Korea (9%)
• Indien (9%)
• Tyskland (8%)
• Spanien (7%)
• Storbritannien (5%)
• Kanada (5%)
• Italien (4%)
• Nederländerna (3%)
• Irland (2%)
• Schweiz (2%)
• Australien (2%)

Källa: Livingsocial


Min erfarenhet i samband med privata semesterresor är att Ryssar och Britter är värst. Däremot kan jag inte se någon sådan tendens ombord på mina flygningar. I stort sett alla resenärer uppför sig mycket bra!


Idag flög jag till en stor Europeisk flygplats där många byter flyg när de kommer tillbaka till Europa igen från långflygningar. Två unga killar hade varit i Thailand 3 veckor och två äldre par hade njutit av Bali i en hel månad. Flygningen var väldigt lugn nu när alla sportlov avslutats (?) och barnfamiljerna är tillbaka hemma igen. Det enda spännande som hände var att vi fick rejäl turbulens vid inflygningen till Arlanda. För att skoja till det efteråt sa jag till de andra i besättningen;


- Vad bra! Då behöver vi inte åka till Gröna Lund den här säsongen heller...


 

 
 
Ingen bild

Filifjonkan

13 mars 2012 15:17

hahahah Helga Helga du har du stålnerver ang turbulensen men rolig är du med.Ang uppföra sig jag har dålig efarenhet av Japaner i nya turistbussar spottar på heltäckande golvmattorna slänger tuggummi i mattorna med samt fimpar i mattan man bara trodde inte det var sant.

 
Kimmie

Kimmie

13 mars 2012 16:40

Har mycket begränsad erfarenhet jämfört med dig men de jag skulle säga som utmärkt sig framför allt på resor till sol och värme är Ryssar, Tyskar och Britter.

http://kimmietid.blogspot.com

 
trollmor

trollmor

13 mars 2012 19:28

Bodde på ett hotell på Kanarieöarna där jag tror vi var väldigt få svenskar ,resten var tyskar och fy vad otrevliga dom var mot personalen där. Stökiga och skräniga och det var folk mest över femtiostrecket som trodde sig äga världen. Kramis

http://trollmor.webblogg.se

 
ingrid

ingrid

13 mars 2012 21:12

Jag reser så sällan någonstans och har ingen erfarenhet på sista årtionden om hur andra beter sig på resor :-).

Jag förstår att du får träffa på väldigt olika slags folk och jag beundrar dig som kan få alla att trivas i olika situationer.

Hur har du det med våren i Uppsala?

kram
Ingrid

http://ingridchristina.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

13 mars 2012 21:53

haha kan tänka mig att den uppskattades ;)
Jag tycker Tyskar och Ryssar brukar bete sig sämst..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
en försynt tant

en försynt tant

14 mars 2012 08:59

om jag läser rätt, är inte Sverige och Finland med (jag avskyr människor som behandlar andra som tjänstefolk)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
wiper

wiper

14 mars 2012 10:21

Vad fint det ser ut i toaletten och tidningsstället var så fint. Ett sånt skulle jag vilja ha i vårt badrum eller vår lilla toa. Vi var inte med på värstinglistan ser jag ;) Härligt att du har bra erfarenhet av turister på flyget. Du har en härlig humor också ;)

Ha en fin arbetsdag in the air

Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

14 mars 2012 13:45

Skönt att folk (mestadels) sköter sig på flygen! Där är det ju ännu värre om det skulle vara nån som inte gör det.

http://wessand.blogg.se

 
skrivmoster

skrivmoster

15 mars 2012 09:33

Det finns nog "rötägg" bland alla människor. Men tydligt är att en del är otrevligare än andra ...

Det behövs humor på flyget också! Hörde igår om en som varit med när flygvärdinnan sjöng för passagerarna. Tydligen på flyg här uppåt! Trevligt!! Hon sjöng om "kaffetåren" innan hon började servera!

Ha det gott och helst utan turbulens!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Helga

15 mars 2012 10:01

Ja, om det var på SAS så har vi en tjej som brukar sjunga. Hon heter Gen... Kul att du berättade det :)

 
britten

britten

19 mars 2012 17:03

förr brukade jag tycka att tyskar var jobbiga..men idag är det ryssar engelsman och koreaner som är jobbigast tycker jag...

http://glitteroga.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards