Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Dagens flight innehöll det mesta...

Av Helga - 9 februari 2012 17:45


Det var en full flight till alpdestinationen idag och en halvfull flight tilllbaka till Arlanda. Det passade ganska bra eftersom vi hade lunch lastad ombord pga den långa flygtiden. På hemresan fanns tid att inta maten också -perfekt!


En man sa att han tyckte vi fick oförtjänt mycket skit i media och ville ge oss lite beröm och sa att han gillade mitt flygbolag !


En annan undrade när vi skulle få WI-FI ombord. Det är på G men finns ännu så länge bara på vissa flygplansindivider.


En tredje undrade om han kunde ladda sin dator någonstans ombord  men det går ju tyvärr inte.


En kvinna hade huvudvärk.


Flera frös och ville ha filtar.


Nån ville sova och bad om en kudde.


Några barn sprang runt men när de fått leksaker av oss lugnade de ner sig.


Ja, som du märker händer det mycket ombord men detta är bara några exempel på dagens händelser...


Nu är jag hemma igen och jag har en gryta på G till middag. Det blir bara jag och maken som äter nu eftersom sonen ska till Stockholm för att spela match och dottern ska träna först.


Ha en skön kväll! Jag ska mysa men lägger mig tidigt för imorgon bär det av i ottan igen...


  

 
 
Mortuta

Mortuta

9 februari 2012 19:00

Åh...vilket coolt namn "flygplansindividen"...flygplan va?
Må gott
Mortuta

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

Helga

10 februari 2012 18:41

Ja, det stämmer. Ett specifikt flygplan...

 
Kimmie

Kimmie

9 februari 2012 20:41

Det händer mycket när man träffar mycket folk =). Sov gott!

http://kimmietid.blogspot.com

 
strömma

strömma

9 februari 2012 21:49

Ni är som "päran" i erat yrke, kan användas till allt...som vi säger här uppe. Ni får anpassa er till alla situationer. Bra gjort på så liten arbetsyta.
Tack för tipset i förra inlägget..ska kolla det på webtv.

http://lojrom-vittvin.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

10 februari 2012 10:22

Flexibilitet på hög nivå!
Hoppas du får en lugn helg. =)

http://wessand.blogg.se

 
wiper

wiper

10 februari 2012 12:46

Härligt att få lite feed back av resenärer för ni gör ett bra arbete. Vad är WF-FI. Jag är novis eftersom det var så länge sen jag flög ;) Ja du man ser att det händer en del ombord och ingen dag är sig lik.

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

10 februari 2012 16:35

WI-FI är en system för trådlöst nätverk. Internet på flygplanet alltså...

Kram kram!

 
Sofia

Sofia

10 februari 2012 15:49

Ni måste träffa väldigt mkt olika typer av folk, känner igen mig lite där då ja jobbar i klädbutik :) Ibland blir man sjukt förvånad av alla idi**** :)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
skrivmoster

skrivmoster

10 februari 2012 21:32

Du får säkert en vid bild av människors olika sidor i ditt arbete.
Ni gör ett fantastiskt jobb och verkar så lugna och tillmötesgående. Jag tycker gott man kan ge beröm till de som är värda det! Vi har alltid mött trevlig personal.

Ha det så gott i helgen!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards