Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 januari 2012

Tomtar även på flygplanen på julafton...

Av Helga - 5 januari 2012 10:15


Nää... det stod ingen mat på bordet när jag kom hem... det var bara att sätta fart själv. Trolleri, trollera - det blev en köttfärslimpa.



Till makens försvar kan jag nämna att han är i städ- och rensartagen här hemma. Igår fick bokhyllorna en omgång. Många saker samlar man på sig genom åren som kan rensas ut. Skönt! Dottern har ett speluppehåll just nu men tränar två gånger per dag trots det, så hon slapp också undan matlagningen.


Jag läste på flygbolagets personal-hemsida att vi hade flera lyckade "tomtekupper" på våra julaftonsflygningar.

* På en flight var båda piloterna helt och hållet klädda till tomtar med mössor, skägg och dräkt.


* På en annan flight hade alla i besättningen tomteluvor.


* På ytterligare en annan flygning fick vi hjälp av ett ensamåkande barn att dela ut leksaker till de andra barnen.


* En annan kollega fick med dagens ros i Expressen för att tacka en passagerare som på en julaftonscharter delade ut julklappar till hela besättningen. Om jag inte är felinformerad så fick alla trisslotter i sina paket. Så himlans gulligt gjort av den resenären!



Nu blir det reklam - sluta läsa om du störs av det...


Mitt flygbolag SAS har REA på flygbiljetter fram till den 17 januari. Passa på att hitta en resa till lägre pris nu. Länk till SAS hemsida här.

 
 
Åsa

Åsa

5 januari 2012 12:43

Vad mysigt att få åka med tomten! Och av barnet att ge till de andra barnen.
Många som tänker på att glädja andra. Sånt är ju härligt!

http://wessand.blogg.se

Helga

5 januari 2012 17:10

Det blev lyckat!!!

 
UnderCover

UnderCover

5 januari 2012 15:52

Men alltså...
Var gjorde tomten av renarna då?
Medans han var inne i planet alltså

http://tankarochbilder.wordpress.com

Helga

5 januari 2012 17:09

Renar måste vila ibland så de pustade ut på vingarna...

 
susjos

susjos

5 januari 2012 20:02

Ja,tänk vad man som kvinna kan trolla ihop! Undrar om det ligger i generna? Man känner sig som Kajsa Warg! :)

God Fortsättning!!!

http://susjos.blogspot.com

Helga

6 januari 2012 11:49

Älsakr Kajsa Wargs filosofi...

 
Sussi

Sussi

5 januari 2012 22:12

Kul när det bjuds till så där till Jul. Sånt uppskattas av resenärerna.

Om han städat så är han givetvis ursäktad ;)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

6 januari 2012 11:48

Maken är bra och gör sitt i hushållet!

 
trollmor

trollmor

5 januari 2012 22:37

Så trevligt med tomteriet.Ska kolla in sas och billiga flyg. Tänkte ta mig en dagtur kanske här i Januari till Huvudstaden.
Det är snart dax för formex.

http://trollmor.webblogg.se

Helga

6 januari 2012 11:48

Hoppas du hittar någon bra resa...

 
wiper

wiper

6 januari 2012 06:40

Nu blev jag sugen på köttfärslimpa som jag inte ätit på åratal. Härligt att mannen är i städtagen så ni får lite rensat. Vi har rensat men ser att vi måste även göra en finrensning

Vad roligt att flygpersonalen klätt ut sig till julen sånt skulle jag själv uppskatta som flygresenär. Man blir lite upplivad. Det var verkligen gulligt av resenären att visa sin uppskattning så

Synd att vi inte orkar åka iväg just nu då för vi skulle behöva åka upp till norr och hälsa på min mans släkt.

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

6 januari 2012 11:47

Nej, nu måste ni ta det lugnt efter allt ni gjort kring flytten...

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

6 januari 2012 09:38

jag vill också ha köttfärslimpa, makens favorit

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

6 januari 2012 11:46

När vi bjöd svärmor på detta senast tog hon två stora bitar. Hon brukar äta som en liten fågel...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards