Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 september 2011

Sigtuna i sorg...

Av Helga - 23 september 2011 11:00

Jag klarade mig precis - jag har haft en förkylning på G ett tag och igår började den bryta ut. Efter min sista landning för arbetsperioden var det helt klart dags att gå hem. Inget mer flygande på ett tag för nu är det tungt huvud, rinnande näsa och nysningar som gäller. Förkylning och flygning passar inte ihop!!!



Jag är ledig i helgen och sen får vi ser hur förkylningen väljer att utveckla sig...


På en flygning jag hade nyligen hade vi med ett par som var på hemväg från semesterresan efter en oväntad händelse. På resmålet fick mannen en hjärtinfarkt och hade legat inne på sjukhus en vecka. Hemresan försenades och de fick resa hem med reguljärflyg flera dagar efter att deras ordinarie charterflyg gått. De var tacksamma och glada för att allt ändå gått bra!


Imorgon åker maken och jag ut på landet och fortsätter måla friggeboden. Det ska visst bli bra väder för målning. Vi har verkligen tur efter en väldigt regnig vecka.





Det är många av mina kollegor som bor i Sigtuna och särskilt många av dem bor nära Munkholmen. De förfasas över den sorgliga händelsen med mordet på de två barnen...






 
 
brittenb

brittenb

23 september 2011 11:16

Tack Helga för att du underhållit mina nätter ett tag ...jag uppskattar verkligen din blogg

http://glitteroga.blogg.se

 
Åsa

Åsa

23 september 2011 12:09

Vilken tur att det gick bra med mannen med hjärtattacken. Så otäckt!

Och ännu mer otäckt med barnen. Så sorgligt alltihop.

http://wessand.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

23 september 2011 16:59

Usch ja, man ryser och mår illa när man läser om barn som drabbas. Helt ofattbart, att dessutom det verkar vara deras mamma är än mer ofattbart.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Emmyblondin

Emmyblondin

23 september 2011 19:34

Jätte fin blogg!
Kolla gärna in min och passa på att slänga in en kommentar. Ha en bra dag. kram Emmy

http://Fotobladet.blogg.se

 
wiper

wiper

24 september 2011 16:01

Jobbigt att du blivit förkyld men förståndigt av dig att inte gå och arbeta då. Vad hemskt att få en hjärtinfarkt ute på resa. Tur att det gick bra att komma hem. Det är verkligen en stor tragedi detta med mordet på dom små barnen. Man blir bestört och ledsen.

Sköt om dig vännen
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
skrivmoster

skrivmoster

25 september 2011 11:53

Glad att det gick bra för mannen som blev sjuk på resan. Kan kännas svårt att bli sjuk och dessutom i ett främmande land.

Tragedin i Sigtuna berör nog oss alla. Det måste finnas något väldigt svårt som ligger bakom. Det känns så hemskt och sorgligt.

http://bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

25 september 2011 11:55

Jag jobbar i Märsta och har flera jobbarkompisar som bor i närheten också. Det är verkligen hemskt!!

Hoppas du kryar på dig fort

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
trollmor

trollmor

25 september 2011 21:57

Krya på dig
Hoppas helgen blev bra.

http://trollmor.webblogg.se

 
helga

helga

26 september 2011 08:46

Tack för alla era kommentarer!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards