Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 september 2011

Båten ska upp, boden målas och så lite chili till kvällen...

Av Helga - 16 september 2011 08:15


När maken och sonen kommer hem på eftermiddagen ska vi direkt åka ut till landet. Där ska vi ta upp båten och så hinner vi nog grundmåla färdigt friggeboden också innan vi ska hem igen imorgon. Hem ska vi redan på lördagen eftersom jag ska träffa mina väninnor. Nästa helg ska vi måla hela boden igen och sen är den klar för vinterns alla olika väder (läs oväder)...


Jag har förberett en rejäl chili con carne till middagen till ikväll eftersom att vi inte kommer att ha så mycket tid till matlagning därute. En flaska rödtjut packas också ned och efter arbetet kommer chilin att smaka gudomligt...


 


Dottern då - får inte hon följa med?


Hon ska packa sin axelremsväska full med idrottsattiraljer och resa söderut. Där ska det spelas basket hela helgen...

 
 
wiper

wiper

16 september 2011 08:42

kul att du gillar kartor för jag har länge tänkt ge dig en sån kart-klädnypeklänning men söker efter nåt att smycka ut den med som har med flyget att göra. Har inte hittat nåt än men ger mig inte. Jag har sett tygmärken med vingar nånstans och skall kolla mer på nätet.

Vad härligt att ni skall till landet i helgen. Hoppas vädret är bra hos er också så ni kan göra detta med båten. fast ni har kanske skydd att sätta den under. Kul att du sen får träffa dina väninnor och bara mysa

Din dotter har ett bra intresse som får åka iväg och spela matsch.

Ha en jättefin helg
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

18 september 2011 09:47

Men Wiper, nu blev jag riktigt överraskad och glad :)

 
Åsa

Åsa

16 september 2011 10:19

Skönt att bli klar innan vintern sätter igång med sitt väder!

http://wessand.blogg.se

Helga

18 september 2011 09:46

Ja, snart är det för kallt att måla dessutom...

 
Eva

Eva

16 september 2011 10:45

Så himla mysigt det låter att åka till landet och fixa och dona. Sedan äta gott och dricka gott och sova över =)

Önskar dig en superskön helg!
Kram

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

18 september 2011 09:45

Inte alls så dumt faktiskt!

 
Kimmie

Kimmie

16 september 2011 20:32

Även om vi hade behövt lite mer sommar så är det ändå lite mysigt med höstförberedelser =).
Låter jättegott med Chili, min son hatar bönor så jag har inte gjort det på evigheter.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

18 september 2011 09:45

Ja, det har sin charm det också.

Chili är gott och höstigt tycker jag. Synd att din son inte gillar bönorna...

 
Ingen bild

-Nena-

17 september 2011 13:38

Jag hoppas att Helga med familj får en riktigt skön helg och ha så kul i kväll.

Helga

18 september 2011 09:44

Tack Nena! Idag kan du läsa mer om hur helgen varit...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards