Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Ny strategi och lite smått och gott...

Av Helga - 15 september 2011 09:15


Igår stämde jag träff med mina föräldrar och svärmor på Ofvandahls hovkonditori inne i Uppsala. Genom restaurangchansens 2 för 1-kuponger kunde jag bjuda alla på kaffe och fruktpaj för 110 kronor. Pappa råkade komma till fel café pga ett missförstånd så han fick sin paj med vaniljsås hemlevererad i kartong istället.




Nyligen när jag var ute och jobbade så hade vi en passagerare med ombord som skulle resa hem till Kanada via London. Hon var fundersam kring hur allt skulle fungera på Heathrow eftersom det var den 11 september just den här dagen. Vi konstaterade iaf att det var bra att hon inte skulle resa via New York just den här gången eftersom det antagligen var ett oerhört säkerhetspådrag i NY.


Vi hade även en grupp på 22 personer med oss som skulle resa tillsammans till södra England på en litteraturresa. De hade med sig en kulturkändis som skulle guida dem under veckan. Det där lät riktigt trevligt- jag ville nästan kliva av och följa med dem på resan. En annan passagerare hade tagit ledigt från sina hästar... Han ägde en gård med ett stort stall - man kan ju tänka sig att det inte är så vanligt att han kan ta ledigt...


Vår nye VD, Rickard Gustafson, presenterade igår flygbolagets nya strategi. Läs mer om hur SAS ska lyftas här. För första gången sedan jag började på flygbolaget är vår VD yngre än jag...

 
 
trollmor

trollmor

15 september 2011 11:03

Vilket mysigt cafe.Gillas skarpt av mig.
Bra med rabatter annars kan det nästan vara lika dyrt att fika som att äta en hel måltid.
Spännande jobb du har som får möta alla slags människor som är på väg i många olika syften.
Hur tolkas det här med VD ? Förmodligen så är han väldigt ung för sitt jobb eller ?
Oftas flyger jag med Malmö A. Dom ligger snäppet billigare än sas i biljettpriser.Sedan är det skönt att landa på Bromma om man ska in till Stockholmcit

http://trollmor.webblogg.se

Helga

16 september 2011 08:05

J, det kan vara bra drt att fika ute. Nu var det ändå OK med kupongerna.

Ja, jag älskar alla möten jag får på jobbet - det är så kul.

VD:n är runt 46 år...

Smidigt att landa på Bromma om man ska in i Stockholm city.

 
trollmor

trollmor

15 september 2011 11:04

Kommentaren råkade"flyga" iväg innan jag var klar.
Må så gott
Kram

http://trollmor.webblogg.se

Helga

16 september 2011 08:03

:)

 
wiper

wiper

15 september 2011 15:42

Vilket fint Café och vad roligt att du hade en sån kupong. Tråkigt att det blev fel för din pappa. Gulligt att han fick en hemleverans istället ;)

Vad mycket spännande du får vara med om i ditt arbete. Det låter ju bra med den nya strategin bara det inte blir mer stressat och jobbigt.

Ha en fin kväll
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

16 september 2011 08:02

Mycket har frändrats på jobbet de senaste åren. Alla jobbar mer och vi är färre ombord så snart kan man nog inte stressa upp saker mer.

 
Ingen bild

-Nena-

15 september 2011 16:09

Mysigt med cafébesök och kan man få det billigare är det ju inte så fel.
Tråkigt att din pappa hamnade fel men det var ju bra han kunde få det som hemleverans =)

Har sagt det innan men säger det igen.
Det är så kul att läsa om ditt jobb och alla människor som du får träffa genom det.
Förstår att du skulle vilja kliva av och förlja med gruppen =)

Ha det bra!

Helga

16 september 2011 08:01

Tack Nena :)

 
Kimmie

Kimmie

15 september 2011 18:35

Vad mysigt med lite familjeträff på kondis =)

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

16 september 2011 08:00

Jättemysigt! Kul för mig också att umgås med andra daglediga ;)

 
Ammis

Ammis

15 september 2011 18:51

Väldigt mysigt cafe´ser det ut att vara. Förstår om folk var nervösa att flyga den 11 sep, skulle jag också vara. Nej, jag höll mig inomhus hela dagen, tände lite ljus för alla berörda och tittad o. lyssnade på TV:n. Ha det gott krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

Helga

16 september 2011 08:00

Jag flög bl a till London som sagt men det var samma säkerhetsrutiner som alltid - varken mer eller mindre. Kanske mer i New York dock...

 
britten

britten

15 september 2011 19:15

äta bakelser på ofvandals...sjunger ju SvenIngvars om....Ser mysigt ut...jag har också fikat med mor i dag ..men på " kronan "

http://glitteroga.blogg.se

Helga

16 september 2011 07:58

Mysigt att rå om de sina med kafébesök...

 
Åsa

Åsa

15 september 2011 19:45

Vad mysigt att fika med både föräldrar och svärföräldrar (även om din pappa missade det).

Litterturresa skulle jag också vilja göra. Undra om dom både skulle skriva själva och "hälsa på" författare.

http://wessand.blogg.se

Helga

16 september 2011 07:58

Jag fick inte veta mer detaljer kring litteraturresan tyvärr...

 
Sussi

Sussi

15 september 2011 20:13

Det är riktigt fint där men det är svindyrt. Perfekt att det finns rabattkuponger.

Resa till New York den 11 sept är nog något man bör undvika..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

16 september 2011 07:57

Fika kan bli lika dyrt som att äta lunch ute...

 
susjos

susjos

15 september 2011 23:49

Oj ny VD, det har jag missat :)
vad bra att det finns hemleveranser.. :)

http://susjos.blogspot.com

Helga

16 september 2011 07:56

Haha... det var mamma som bar hem pajen till pappa...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards