Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

Röstade du i Melodifestivalen?...

Av Helga - 7 februari 2011 12:45




Jag är färdigflugen för idag och sitter nu och väntar på dottern som är på väg hem från Gotland. Hon spelade match där igår kväll... mycket får hon vara med om!


Idag när vi flög norrut från Arlanda sa kaptenen i högtalaren att det var - 14 grader i Umeå. Då sa en passagerare direkt;


- Bra, då är det myggfritt iallafall...





**********************************


Jag läser om att svenska folket inte var så benägna att rösta i Melodifestivalen... Jag tror många ledsnat på att rösta i alla program på TV.




Åh, så lite Helgas mathörna...



Kicki undrade om recept på kycklingen som jag lagade i helgen. Jag har inget recept utan kör på känsla...


Så här gjorde jag ungefär;


Skär en skåra i varje kycklingfilé. Blanda tacos-färskost med strimlade soltorkade tomater och bred på det i skåran på varje filé. Salta och peppra kycklingen och linda runt 1-2 parmaskinkaskivor på varje kycklingfilé.


Stek kycklingfiléerna så de får fin färg...


Lägg i en ugnsfast form. Häll över en blandning av grädde, tacos färskost och mer strimlade soltorkade tomater och oljan som blir över i tomatburken. Strö över cocktailtomater som delats itu och sockerärtor/ salladsärtor. Skjuts in i ugnen i 25-30 minuter i 200-225 grader.


Detta är innan kycklingen varit i ugnen...


Har du Facebook?

Om du gillar min blogg kan du gå in i vänstermarginalen och trycka GILLA på Facebook.

 
 
imse

imse

7 februari 2011 18:37

Nej, jag röstade inte. Sällan jag ringer och röstar.

Vilken läcker bild! Ser gott ut.

http://zvammel.blogspot.com

 
kicki

kicki

7 februari 2011 20:02

Tack för receptet, detta skall provas till helgen..alltid roligt med ngt nytt i grytan. Kollade melodifestivaluttagningen i lördags...tyckte väl så där om kvällen. Röstar gör jag sällan. varför vet jag egentligen inte....Ha nu en fin kväll på hotellrummet...kramen

http://blogg.vf.se/kicki

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

7 februari 2011 20:20

och björkarna i Umeå är inte gröna

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

7 februari 2011 21:56

Jag röstade inte. Som du skriver är man rätt less på alla stegs röstning. Det får dom nog göra om om dom vill att folk ska rösta igen. Det blir lite för dyrt. Sen var det inte mycket att rösta på i lördags heller förstås. Det kan ju också vara en bidragande orsak :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
susjos

susjos

7 februari 2011 22:04

Jag var ju på plats i kalla Luleå,blåst och minus 14 var inge kul.. Men vi värmde oss med melodifestivalen! Och eftersom vi träffade Swingfly innan direktsändningen,så fick han vår röst. Liksom Danny! Älskar detta spektakel!

http://susjos.blogspot.com.com

 
Stattinskan

Stattinskan

8 februari 2011 08:17

Ja, haha - det finns i allafall EN fördel med minusgrader ;-D
Ser inte på MF ....
Kramar

http://metrobloggen.se/stattin

 
wiper

wiper

8 februari 2011 17:33

Roligt sagt av passageraren ;) Tack för receptet. Det ser så gott ut. Jag röstade inte i melodifestivalen.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
helga

helga

8 februari 2011 18:51

Imse; Samma här. Röstar i stort sett aldrig...

Kicki; Alla verkar ha ledsnat på dessa program där det ska ringas hela tiden...

Hannele; Nej, inte än på ett tag!

Sussi; Jag gillade iofs sig några låtar... men röstade inte...

Susjos; Jag förstår att ni hade kul! Jag gillade också Danny och Swingfly bäst!

Stattinskan; Ja ;) Då slipper du ringa och rösta då...

Wiper; Ja, han var rolig :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

8 februari 2011 21:05

Klart jag gillar din blogg! Även på FB.
Kyckligen ser verkligen jättegod ut. Ska testa.
Och jag röstar aldrig. Men älskar festivalen!

http://wessand.blogg.se

Helga

9 februari 2011 18:32

Tack vad du är gullig!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards