Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Tom Jones och latmanspepparkakor...

Av Helga - 23 november 2010 08:17


Nu kommer svaret på vilken megakändis som satt ombord på en av mina flygningar igår...


Det var Tom Jones - tjuren från Wales. Han hade spelat i Stockholm och ikväll ska han visst spela i Malmö. Här är Aftonbladets recension av Tom Jones konsert. Han har en fantastisk röst, men tyvärr sjöng han inget för mig just igår ;)


  


Idag är jag ledig så jag lär inte träffa någon megakändis just den här dagen, men vem vet. Jag ska ju en sväng till stan. Sen ska jag också tipsa dig om latmanspepparkakor...


Har du varken tid eller lust att baka egna pepparkakor? Gillar du ändå doften av hembakt?


Då gör du latmanspepparkakor...

* Köp deg

* skiva upp degen i tunna skivor och grädda

* Klart!


Det doftar och smakar gott!

 
 
Pisan

Pisan

23 november 2010 08:37

Wooow!! Tom Jones!! Honom gillar jag. Bad du inte om autograf? :-)
Jag hade också tänkt åka till stan idag men här har vi värsta snöovädret så det är till att hålla sig inne. Bussarna är kraftigt försenade och kör inte överallt. Då har jag det bättre hemma. Får åka till stan en annan dag. Ha nu en fin tisdag vännen! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Helga

23 november 2010 08:54

Han är verkligen jättebra, men jag bad inte om autografen. Har aldrig gjort det trots alla kändisar jag sett. I mitt jobb får man behärska sig - de vill nog resa i fred.

Ovädret ska visst komma hit sen så jag får ta stan nu snart så jag kan komma hem igen.

 
Filifjonkan

Filifjonkan

23 november 2010 12:08

Hej Helga.
Åh har du träffat den herrn..jösses synd han inget sjöng Minns förr då kastades det trosor till honom ?Ja du milde tid
Pepparkakor på latmansvis duger alldeles utmärkt. Lätt o fort går det med ser jag

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

23 november 2010 21:45

Undrar hur det är med tros-kastandet nu. Mammelucker och tantunderbyxor kanske?

 
Åsa

Åsa

23 november 2010 12:29

Wow, en liten trudelutt kunde han väl sjungit, tycker jag

http://wessand.blogg.se

Helga

23 november 2010 21:46

Ja, bara för mig...

Trallar... sexbomb - sexbomb...

 
wiper

wiper

23 november 2010 14:40

Lyckost! ;) det måste ha varit en höjdare men du är nog van att få se många artister och skådespelare. Jag har alltid gillat honom. Latmanspepparkakorna passar till en latmask som mig :)) det var roligt.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

23 november 2010 21:44

Jag är van vid kändisar, men så här kända blir det inte så ofta...

 
susjos

susjos

23 november 2010 15:04

Wow! Tom Jones! Såg honom på Skavlans program i förra veckan. Han verkar så sympatisk :) Han sjöng en fantastisk fin lugn sång,så jag blev riktigt nyfiken på hans nya skiva. ja,ditt jobb går inte av för hackor :) Så mycket du får se,både platser och människor!
Full rulle hos dej med :)
Som du kanske anar så passar latmanspepparkakorna mej bra! Hinner knappt med mig själv ibland känns det som!

http://susjos.blogspot.com

Helga

23 november 2010 21:43

Det programmet missade jag - får nog ta och se det på svt play i efterhand. Han har visst just gett ut en ny jazzig platta...

 
Eva

Eva

23 november 2010 16:25

Tom Jones var den enda jag kom på med tanke på Tjuren ;) - men hade aldrig gissat det för det var så osannolikt tycker jag - hehe.

Kul!
Kram Eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

23 november 2010 21:42

Han var ganska osannolik faktiskt! Han kom med de andra passagerarna och inte med Arlandas VIP-service som många storkändisar gör.

 
Ingen bild

bettan

23 november 2010 16:41

Oaoo...vilken lycka. han gillar jag!
Att bara få känna känslan av att vara nära.Turade ni om att servera på den sidan?Eller var han en besvärlig tjur?
Detta med latmanspeppisar är kanon.Jag hyvlar dom med osthyveln direkt på plåten bara..smidigt

Helga

23 november 2010 21:41

Smart att använda osthyveln - det ska jag testa...

Jag jobbade i ffrämre delen av planet och Tom J satt på rad 1. Vi hjälptes åt två st där framme. De som jobbade bak var bara tvugna att komma fram o flukta lite också. Han var vänlig men ville inte dricka annat än vatten och ville inte besvära. Hans bror (tror jag) och en annan man tog hand om det mesta.

 
Kimmie

Kimmie

23 november 2010 18:45

En riktig storstjärna där, lite spännande är det nog att se dem i verkliga livet.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

23 november 2010 21:39

Jag ser kändisar väldigt ofta, men rätt så sällan världskändisar...

 
Ingen bild

Camilla Lejon

23 november 2010 18:58

På tal om kändisar - när vi flög hem från London (när vi varit på Barbados) så åkte journalisten Rolf Porseryd (TV4) med planet. Kanske inte direkt någon megakändis :-)..men han såg lika trevlig ut i verkligheten som på TV. Kram Camilla

Helga

23 november 2010 21:38

Alltid kul att se lite kändisar. Kul att Rolf P. verkade trevlig också!

Lustigt nog har jag sett Tom Jones en gång förut just på Heathrow-flygplatsen...

Kramen!

 
-Nena-

-Nena-

24 november 2010 01:31

Wow ja det var ju verkligen en megakändis.
Hade jag aldrig kunnat gissa.

http://nena.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

24 november 2010 07:27

Men vad skoj.. Ja, det var verkligen en megastjärna!!

Latmanspepparkakor är precis lika goda! :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

24 november 2010 08:34

Nena; Ja, han är stoor!

Sussi; Ja, det kan man säga ;) Smaken är densamma på kakorna - ja!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gun D Svan

26 november 2010 03:06

Ja du Helga, du er heldig du som får fly disse stjernene frem og tilbake i ditt Stjerneraket av et SAS-fly ;-) Selv har jeg akkurat kommet hjem etter en Fantaskisk konsert med Hr Jones i Oslo, der skulle du ha vært!! Men oooops, da måttet du kanskje bare ha servert kaffe eller the eller kaffe eller mere the....

Nei gud, glemte meg, du flyr jo disse stjernene frem og tilbake hele tiden, tenke seg dumme dumme meg.....

 
Helga

Helga

26 november 2010 09:29

Visste inte att Gun D Svan bor i Norge ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Helga

26 november 2010 09:29

Hm...

 
imse

imse

26 november 2010 20:27

Wow, vilken superstjärna. Han såg ut att vara i fin form i Skavlan.

Hyvla pepparkakor med osthyvel, var en god idé.

http://zvammel.blogspot.com

Helga

27 november 2010 23:41

Jag tyckte också att osthyvel-idén var kanon :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards