Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Party, party...

Av Helga - 5 september 2010 10:58

Ibland kommer liksom allt på en och samma gång - som den här helgen - det är fest hela tiden :)


Vi var ju på en jätterolig kräft-knytskiva i fredags med grannarna iförda sverigetröjor. Vi sörplade och mådde gott hela kvällen och lekte lekar och småkikade på fotbollsmatchen.


Igår kväll var vi på en surströmminsskiva där det också var högt i tak. Vi var16 personer som all tycker om "de små sura". Alla de rätta tillbehören fanns på bordet såsom mandelpotatis, rödlök, hårt tunnbröd, öl och snaps. Det blev en trevlig kväll med diverse snapsvisor och glada skratt! Vi hade varit smarta och anlitat vår grannkille som nyligen fått körkort för hemfärden. Han kom ut och hämtade oss på bonnvischan och vi betalade honom en slant. Det var billigare än taxi men en bra affär även för grabben...


Nej, nu ska vi snart ut på fest igen. Mamsen fyller år. Hipp Hurra för dig lilla mamma...



 
 
wiper

wiper

5 september 2010 14:05

Vad härligt du haft det. Ja du ibland kommer allt på en gång. Kräftkalas är inte fy skam som dom sa förr ;)

Nu vattnas det i mun när jag läser surströmming. Jag är ju en gammal Norrlänning som är uppvuxen på den delikatessen. Vad bra att ni kunde ta er en liten jäkel och få skjuts hem ;) Kul att din mamma fyller år också. Klackarna i taket

Ha en fin söndag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
julia

julia

5 september 2010 17:45

Jag går på Celsiusskolan, elitidrottslinjen :)

http://eventingbyjulia.blogg.se

 
Åsa

Åsa

5 september 2010 19:50

Har inte testat surströmming men ska få göra det nästnästa helg. Har längtat länge. Får hoppas att jag inte tycker det är så vedervärdigt som många säger. =)

http://wessand.blogg.se

 
UnderCover

UnderCover

5 september 2010 20:36

Ja, tänk vad det kan köra ihop sej ibland...
Men när köret är skojsigt så gör det lixom inte så mycket :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Susjos

Susjos

5 september 2010 23:13

men sååå gott! främst med surströmming! Nu MÅSTE jag bara äta det i höst!
KRAM !

http://susjos.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

6 september 2010 09:29

Oj så mycket festligheter ni har för er på en och samma helg. Jätteskoj..
Men du.. Surströmming smakar ju inte gott!!! ;)
Grattis till mamma din

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

6 september 2010 11:32

Hej helga Oj raka rör ser jag men visst är det roligt ibland bara man orkar skratt,, Tårtan ser ju inte dum ut alls blir riktigt sugen jag

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Nena

Nena

6 september 2010 13:48

Oj så gott det där såg ut på bilden.

Härlig helg ni haft det.
Bra deal med grannkillen.

http://nena.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

6 september 2010 16:33

Ja här var det festande högt o. lågt :0). Det blir ju så ibland, man får vila upp sig emellanåt. Ha en bra måndag. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
helga

helga

6 september 2010 18:38

Wiper; Ja ibland blir det mer klackar i taket än annars...

Julia; jaha, det verkar vara en bra skola om man idrottar mycket...

Åsa; låt dig inte skrämmas av doften bara...

UnderCover; det har varit en underbar helg... men nu är jag ganska trött ;)

Susjos; Ja, det tycker jag du ska göra om du gillar surisar. Detta var andra gången för oss i år.

Sussi; hahaha... men jag är en sån konstig en som tycker om det ;)

Filifjonkan; det har varit en lyckad helg, men visst är jag trött nu när jobbet drar igång igen...

Nena; ja han fick 200:- och vi tjänade ändå ca 200-300 :- eftersom taxiresan är ganska lång.

Ammis; Det har varit supertrevligt!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards