Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2010

Översvämningar i Pakistan och här hemma...

Av Helga - 9 augusti 2010 13:44

... och idag regnar det... som tur är inte riktigt lika mycket som i Pakistan, men det rapporteras om översvämningar även här hemma.


Jag har redan hunnit göra ett arbetspass idag och under de tidiga morgontimmarna var det rejält dimmigt. Idag hade faktiskt en hel del affärsresenärer krupit ut ur sina hålor och kommit tillbaka till flyget igen. Det brukar kännas ganska så nice när vardagen på flygbolaget kommer tillbaka så här i mitten av augusti.


Nog för att jag älskar barnfamiljer, husdjur, tonåringar, äldre och allt däremellan - men var sak har sin tid...

  


 
 
britten sa..

britten sa..

9 augusti 2010 14:10

Nä men va intressant det du berättade hos mig...jag då vet du nog hur dom slet...jaa jag håller med dig " Var sak har sin tid verkligen "

http://glitteroga.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

9 augusti 2010 14:19

Såå rätt så, var sak har sin tid.

Läste längre ner om hur duktig du är med att hålla igen och gå ner i vikt.
*peppar peppar*

http://nena.bloggagratis.se

 
ac_ima@hotmail.com

ac_ima@hotmail.com

9 augusti 2010 15:50

Hejsan!

Jag undrar om du jobbade som flygvärdinna när barnen va runt 1-3 år? Jag vill gärna jobba inom turism men har en dotter så jag vet inte om det är det rätta för mig just nu.

http://makedreams.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

9 augusti 2010 20:07

Skönt att förkylningen gav med sig!
Och jag känner också att det är dags för vardag nu. Tyvärr är det bara jag som kommer in i den (på torsdag) dom andra har lite ledig tid kvar.

http://wessand.blogg.se

 
UnderCover

UnderCover

9 augusti 2010 20:19

Snart vardag i UnderCoverland åxå...
Då kan man ju tycka att det där regnet hade kunnat vänta en stund till lixom.

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

9 augusti 2010 21:05

Ja allt börjar återgå till det normala igen, sakta men säkert. Försöker njuta av min sista ledighet, nästa vecka på torsdag börjar jag så ngr dgr har jag kvar. Ha det gott . KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

10 augusti 2010 10:09

Ja, här har du en som har översvämmning. Över 50 mm regn fick vi på några timmar. Garaget plaskar man i nu :(

Usch.. Tänk att det redan är mitten av augusti (nästan). Tiden går alldeles för fort. Jag vill ha mer sommar!! ;)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

10 augusti 2010 10:53

Hemskt med alla dessa översvämningar och andra katastrofer som breder ut sig. Tråkigt med detta i Enköping, där bor min son. Ja du var sak har sin tid :D

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Susjos

Susjos

10 augusti 2010 15:30

Skönt att du är piggare igen ;)
Och hoppas att du inte blir så trött på ditt jobb så du slutar sådär på en gång som han Steven gjorde! Kolla in aftonbladet idag ;)
Kram Kram!


http://susjos.blogspot.com

 
Helga

Helga

10 augusti 2010 16:09

Britten; ^_^

Nena, peppar peppar ;)

Make dreams har fått svar på sin blogg.

Åsa; Maken började jobba idag, Dottern skola den 18:e och sonen en vecka efter det.

UnderCover; Vill också se mer sol - vill inte ha regn och rusk redan. Ibland blir det ju fint när skolorna börjar...

Ammis; Njut, bara njut sista dagarna :)

Sussi; Ja, men fy så mycket det kom igår.

Wiper; Hoppas din son inte fick problem av regnet.

Susjos; Läste om honom. Hahaha! Jag fick en väska dängd i huvudet en gång också, men det var ju inte meningen - men ändå.

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards