Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 1 maj 2010

Stökig valborg på många håll, men vi hade det ändå lugnt...

Av Helga - 1 maj 2010 09:42


Allt slutade lyckligt för vår familj igår... Dottern hämtade jag i stan vid 22-tiden och då hade hon umgåtts med sitt lag i stort sett hela dagen. De hade ätit frukost i stadsträdgården, sett på forsränningen och grillat tillsammans på kvällen. Sonen skötte sig exemplariskt... vi fick rapport från vänner som träffat på honom under dagen. Han och kompisen kom visserligen hem sent men de mådde bra. Ingen fylla denna valborg heller... Skönt!


Sonen kom hem vid 02.30 och vid 05.00 skulle dottern upp för att ge sig av mot stan. Laget har fått arbete med att städa upp i en av stadens parker. Pengarna de tjänar ihop stoppas i lagkassan och ska användas till en Greklandsresa i juni. Där ska det både tränas och spelas turnering i en vecka. Sola och bada hinner de säkerligen också med.


Maken och jag hade också en mysig dag med våra vänner. Vi var sex stycken som vandrade runt på stan och åt en jättegod vårlig sillunch tillsammans hemma hos ett av paren. På kvällen var vi egentligen fortfarande mätta, men en fisksoppa lagade jag till iallafall...


Sköna maj välkommen...

  till vår bygd igen...  



 
 
Kimmie

Kimmie

1 maj 2010 10:29

Skönt att det gick lugnt till hos er, det händer alltid mycket elände såna kvällar annars.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

1 maj 2010 10:37

Oj, dottern måste vara bra trött idag. :)
och fisksoppa går väl alltid ner.

http://Wessand.blogg.se

 
Sussi

Sussi

1 maj 2010 15:22

Skönt att inte din son tog sig en fylla. Det är ju det den här högtiden är mest känd för.. all fylla för undommarna. Jag missade hela forsränningen för jag var ju tvungen att jobba :(

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

1 maj 2010 17:50

Fina blombilder. Vad härligt att Valborg gick så bra för dina barn. Man blir ju orolig när tonåringa skall ut på stan eller fest en sån kväll.

Vad bra gjort att vara ute på städuppdrag och annat för att tjäna pengar till en resa. Ni och era vänner verkar ha haft det toppen också.

Ha en fin första maj


http://wiper.bloggplatsen.se

 
Andreas

Andreas

2 maj 2010 00:19

Ja det var skönt att det gick lugnt tillväga..
Ha det bra

http://www.easyace.net

 
mormor Hannele

mormor Hannele

2 maj 2010 11:40

Vi är ute på stan nästan varje Valborgsafton, ibland i huvudstaden, oftast i Göteborg, tidningarna skriver så mycket, de nästan LETAR efter bråk.. Vi har varit ute med våra barn redan när de var små, två decennier, minns inget jättestök, men bara en ½ miljon i Göteborg..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
susjos

susjos

2 maj 2010 17:10

..och jag var i Uppsala och firade Valborg för första gången! Jättetrevligt! Maken var sjuk och var hemma (bra med tanke på ungdomarna..) och jag firade med makens släkt i Uppsala! Vilken underbar forsränning! Vi stod i timmar och tittade :) Och sen sill lunch hemma hos kusinen. Mösspåtagning och sen en underbar pick-nick och lyssnande till OD i Universitetsparken :)
Gick förbi butiken Raggadoll,tänkte på dej då :)
En jättfin dag (trots en hel del fylla som man såg förstås) och vi åkte nöjt med Upptåget hem igen efter mer mat. Gunillaklockan orkade vi inte med.....

http://susjos.blogspot.com

 
Helga

Helga

3 maj 2010 07:54

Kimmie; Jag är glad för varje storhelg som passerar utan stök...

Åsa; Klockan 21 på kvällen kunde dottern knappt hålla ögonen öppna så hon gick och lade sig...

Sussi; Ja, man är glad så länge de sköter sig ordentligt!

Wiper; Det var ett reportage i lokaltidningen dagen efter på hur fint det blev städat i stadens parker och det är ju bra att det uppskattas...

Andreas; Jätteskönt :)

Hannele; Iblabd överdrivs det säkert, men visst förekommer en hel del fylla. Vi såg iaf poliser på fm som hällde ut sprit mm som för unga ungdomar bar runt på i väskor o kassar.

Susjos; Men vad kul att du kom hit och hade en så fin dag! Vad kul att du gick för Raggadoll och tänkte på mig.

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards