Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Foppa är värd det...

Av Helga - 4 mars 2010 08:08


Idag är jag ledig och ska bara ta det easy...


Ett besök hos min kompis i Raggadollbutiken blir det och så ska jag fixa några ärenden på stan.


Häromdagen när jag gick genom Sky City på Arlanda höll man på att förbereda inför välkomstceremonin för skidlandslaget. Det plockades fram blomsterbuketter och det stod journalister och fotografer runt podiet. Tror ni jag hade tid att stanna för att hylla hjältarna?


Nä... såklart inte... jag skulle ju ut och flyga förstås. Sedan nästa morgon när jag gick genom Sky City igen såg jag Foppa...  det var ingen hord av journalister kring honom precis... Annars tycker jag han är värd en stor ceremoni varje gång han passerar Arlanda

  

 
 
missy

missy

4 mars 2010 09:32

imorgon får jag flyga så det räcker och blir över *ler* ska flyga till Florida och har en restid på 19 timmar. Pust det blir tufft.Hoppas att inte resväskan kommer bort på vägen bara
Trevlig blogg du har och väldigt trist med din kollega. Sånt FÅR INTE hända

http://www.me-my-precious.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

4 mars 2010 10:26

Hej Helga. ja det var en härlig musik till härlig liten butik. man får låna barnbarnet och handla,,, Ja Foppa ja visst är han värd en bukett och en fanfar men men inte denna gång ansåg tredje statsmakten det,,suck. De gör ju så gott de kan Fat i Ryssland får de sparken på grått papper tack adjö bara. Hmm ja du har ett rörligt yrke du och får se spännande grejor som ibland spiller över till oss bloggare Trevligt för oss är det (såg att det hemska har löst sig med ) tack o lov Ha en bra dag

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

4 mars 2010 12:41

synd när du ändå var så nära..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

4 mars 2010 13:33

Synd att du inte hann stanna.
Hoppas du haft en skön dag.

http://nena.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

4 mars 2010 19:55

Det pratades förr om att det inte var planerat någon välkomstsammankomst för landslaget. Tur att dom ändå gör det. Fast vi får väl se om det blir något större sen..
Det är dom helt klart värda

Foppa såg jag på en golftävling i Stockholm. Även Mats Sundin. Har kort på dom båda. Kanske får bli ett inlägg någon gång ;-)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
helga

helga

5 mars 2010 08:05

Missy; Trevlig resa!

Filifjonkan; Det var bara så tydligt vilka som var "vinnare" och inte när sportarna kom hem...

Hannele; Ja, nära men ändå inte. Fick iaf se Foppa.

Nena; Ja, så är det... mycket flygtider att passa...

Sussi; Det är så att Arlanda Airport är en stor sponsor och därför har medaljörerna passerat ett podium på hemvägen för lite uppvaktning. Det borde väl också bli något större jippo för alla medaljörerna samtidigt!

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards