Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Idag gästbloggar jag hos Imse...

Av Helga - 2 december 2009 08:04


Det blev en fika här hemma med min arbetskamrat igår. Vi åt lussekatter och pepparkakor och pratade och myste. När vi myspyst en stund ringde det i min kompis mobil och det var dags att ge sig ut till Arlanda. Hon hade jour och då är det bra att ha uniformen i bilen. Hon svidade om likt Clark Kent och så iväg...


Idag ska jag till stan och prova ut en "läslins". Det är när man har bara en lins i det ena ögat som man läser med och ingen lins i det andra ögat så att man kan se på håll. Det är ganska många på jobbet som har så för att kunna se utan läsglasögon. Jag har heller inte så dålig syn så att jag är mogen för progressiva glasögon riktigt ännu. Har du provat detta? Hur fungerar det tycker du?


Idag gästbloggar jag hos Imse som kommit på den roliga idén att bjuda in sina bloggvänner till att skriva några ord hos henne. Texten har jag visserligen använt förut, men jag tycker att den passar för en förstagångsläsare. Kika gärna in hos Imse genom att klicka på hennes namn ovan.


enbuske  

 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

2 december 2009 08:38

Aha, det är för er skull vi har kvar telefonkioskerna :)

http://hannelesjul.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

2 december 2009 08:58

Jag kör med progressiva, men jag känner två personer som gör så som du beskriver och de har tyckt att det går bra när man har vant sig - lite ovant i början.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

2 december 2009 10:03

Morrn Helga. Aha läslins näe du det har jag inte prövat men det låter praktiskt men jag undrar om det kanske känns jobbigt att ha den i hela tiden och att man "tittar i fel" liksom. Så ni flygvärdinnor har Clark Kenttendenser med ser jag också måste alltså inte vara en telefonkiosk längre.Nu skall jag kika hos din kompis

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/2009/10/09/2063947-nu-fungerar-det-450x450-sa-da-ar-filifjonkan-pa-banan-igen-enl-texten/#kommentarer

 
Julia Swalander

Julia Swalander

2 december 2009 12:46

Sv: Tack för att du hjälpte mig i Swebus-tävlingen! Jag vann nämligen :)

http://juliaswalander.blogg.se

 
britten sa..

britten sa..

2 december 2009 16:48

jag har ju linser...och nu har jag fått sänka den ena linsen för att på så vis lura ögat och slippa läsglas ett tag till...

http://glitteroga.blogg.se

 
helga

helga

2 december 2009 18:55

Hannele; Jo du tokfia - så är det ;)

Kimmie; Jag vill egentligen ha glasögon eftersom jag tycker det är snyggt, men det är lite för tidigt ännu...

Filifjonkan; Jag tror att det ska gå bra - det kändes helt OK idag iaf. Bara jag kan lära mig hantera linsistättning och uttagning nu då.

Julia; Grattis!! det var roligt att höra :)

Britten; Tänk så mycket man kan göra...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

2 december 2009 19:23

Nåt sånt har jag aldrig testat. Det ska bli kul att höra vad du tyckte om det sen..

Ha en trevlig kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

2 december 2009 20:13

Har aldrig hört talas om det ens men det är ju kanon om det fungerar för dem som inte vill ha glasögon.

Kul med gästbloggeri :)

http://nena.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

2 december 2009 22:19

Det är ju ett smart sätt att lösa glasögonproblemen. Visste inte att det fanns, ens en gång.

http://wessand.blogg.se

 
fashionhaggan

fashionhaggan

2 december 2009 22:55

ett jätteroligt gästinägg, jag har varit där och läst!

http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

 
susjos

susjos

3 december 2009 01:30

Hejsan! va kul att läsa ett inlägg hos dej hos Imse :)
det där med läslinser verkar intressant! Jag är i behov av läsglasögon mest hela tiden nu,och det är jobbigare än vad jag trodde! (jag har också sett fram emot glasögon,tycker det är snyggt) Men de progressiva är lite för starka ännu,så det blir mest läsglasögon..som man får leta efter i tid och otid!

http://susjos.blogspot.com

 
helga

helga

3 december 2009 16:38

Sussi; Lite udda är det, men många gör så har jag förstått...

Nena; jag skulle gärna vilja ha glasögon, men köper jag det redan nu måste jag byta snart igen och det blir dyrt...

Åsa; Ganska smart om man klarar av det...

Fashionhaggan; tack :)

Susjos; Javisst har man dem alltid på fel ställe ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards