Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 6 juni 2009

En solig medelhavsö...

Av Helga - 6 juni 2009 14:14


Det har varit en lång dag med incheckning på Arlanda redan vid 06.00 Vi har flugit turister till en medelhavsö och där var betydligt varmare än det är hemma just nu. Jag stod utanför flygplanet när passagerarna steg av och njöt av 25 grader och sol. Vi hade massor av barn och bebisar ombord idag och det piggar alltid upp - de är så söta.


Studentuppvaktningarna igår var jättefina med goda bufféer och trevliga gäster. Studentskorna såg ut att njuta av livet och kände nog egentligen både frihetskänsla och tomhetskänsla just då. Synd att det var så kyligt väder bara!!


Nu är dags att åka hem igen och se vad familjen har för sig idag...


Bloggregistret


Jag har en annan blogg också; www.my-precious-mind.blogspot.com

Den här varelsen mötte jag i Sundsvall en dag...


 
 
Micke

Micke

6 juni 2009 16:14

VISSTE att det var du på filmen ;) Gud va du va vacker :P *grrr*

Låter som vi får en bra dag både du och jag *blink*

http://tomten.bloggagratis.se

 
Micke

Micke

6 juni 2009 16:23

Har ju bara sett dig på videon... Skulle vilja se en LIVE bild som INTE är taget från 1975 typ ;) *pussar* :D

http://tomten.bloggagratis.se

 
helga

helga

6 juni 2009 16:33

Micke har fått svar på sin sida...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

7 juni 2009 01:02

Vad härligt att du hann stjäla till dig en stund i värmen :-)
Du tog väl med dig lite värme hem också!! hihi

Ha en fin söndag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
evans

evans

7 juni 2009 19:39

Vad härligt att få ta en sväng till värmen bara sådär - även om det är genom jobbet :)

http://evans.blogg.se

 
helga

helga

7 juni 2009 22:54

Sussi; Det var inte alls dumt...glömde tanka på värmen och ta med hem :(

Evans; Ja, jättehärligt!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
hannele

hannele

8 juni 2009 08:55

jag blir vemodig vid student (på min egen satt jag på akuten med min lillasysters onda knä, med min nya studentmössa på, hungrig i väntrummet)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

8 juni 2009 09:14

Hannele; En kollega råkade ut för samma sak i år. Hennes dotter fick en liten champagneflaska runt halsen. Den ramlade ned och skar sönder foten. De fick sy efter ett lånt besök på akuten - typiskt!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards