Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 maj 2009

Jag älskar det att ha lite att ta av...

Av Helga - 5 maj 2009 08:17


Det börjar se bra ut i min väninnas nya butikslokal. Där var nymålat och hyllor var beställda så snart kan hon nog dra igång verksamheten... Taket hade varit för svårt att måla själv så det skulle en hantverkare få komma och måla.


Idag är här lugnt när maken och sonen dragit iväg. Dottern har sovmorgon och det är lyxigt för en trött tonåring. Jag ska jobba senare idag så jag ska bara handla lite mat och i övrigt vila upp mig i förebyggande syfte ;)


Jag har hoppats på regn ett tag och nu är jag nöjd. Vi har fått ordentligt med väta - det behövdes! Jag blir glad också om det kommit lite nederbörd på landet där jag sått och där vi satt lök och potatis...


Jag har vissa funderingar på att så här hemma också. Jag har inget land ännu, men har sett bilder på pallkragar som man kan använda till ett mindre odlingsställe - vi får se hur det blir. Jag älskar att ha sallad och kryddor i trädgården som man bara kan gå ut och plocka av...


Rösta på mig - gulledej


Twitterbloggen www.my-precious-mind.blogspot.com


Bilden är tagen i Göteborg...

 
 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

5 maj 2009 08:33

jag har varit glad åt torkan, för då har sniglarna hållit sej borta..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

5 maj 2009 08:47

Lite regn behövs allt, även om man ser fram emot att solen kommer tillbaka.
Det är underbart att bara kunna gå ut och hämta lite grönsaker, kunde det under min uppväxt och det är så gott och mysigt.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

5 maj 2009 11:36

Hej Helga Nu hittade jag din Twitter med jösses då har du att göra dubbelt upp skratt, Ja pallkragarna är perfekta att odla i.Just så där om man kan ha sallad och såna mindre grönsaker och kryddor i men sniglarna är ju omöjliga med. Har idag plockat bort dem från mina rarabarberblad,, morr ,,ha det så bra idag och hoppas det slutar regna hos dig nu då.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

5 maj 2009 16:09

Vi har ett stort trädgårdsland här hemma, väl avgränsat av stenfundament. Orkar inte hållas med det, faktiskt. Första året var lite kul, men sen tröttnade jag. För mycket jobb och för lite avkastning. Det är billigare att handla i affärn. Funderar på att lägga stenplattor över alltihopa och inreda en tjusig uteplats istället! ;-) Vi får se vad det blir...

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

5 maj 2009 20:17

Regnet gjorde riktigt gott!! Det har växt så det knakar här. Så nu är det riktigt grönt och fint..

Ha en fin kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
helga

helga

5 maj 2009 22:14

Hannele; Ja, där finns ju en bra anledning till torka...

Kimmie; Vi har så på landet, men nu vill ja ha även hemma...

Filifjonkan; Den andra bloggen är mest för kul - ville testa något annat. Vi har bara vanliga sniglar ännu så länge...

Lastbilstanten; Jag som älskar att odla... men det ska vara lustfyllt annars är det bättre att låta bli...

Sussi; Ja, det var nog bra med lite nederbörd.

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards