Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 22 mars 2009

Våfflor är gott...

Av Helga - 22 mars 2009 09:36


Efter dotterns match igår kväll åkte vi hem och lagade lite god lördagsmiddag. Det blev fläskfilé, ugnsrostade grönsaker/ potatis, sallad och bernaisesås.  Vi gamlingar fick avnjuta den här middagen på tu man hand eftersom båda ungdomarna var med kompisar.


Idag ska maken åka ut på landet och titta till stället och ta hem båtmotorn som måste lämnas in på service. Jag ska göra en omgång minipajer som vi ska bjuda på nästa helg. Vi ska ha gäster då och eftersom jag jobbar nästan hela veckan måste jag förbereda det som går för att hinna med.


Senare idag är vi bjudna till mina föräldrar på kaffe och våffelstund tillsammans med min syster med familj. Jag ska åka dit en timme före och hjälpa till. Mamma har varit gipsad runt handleden pga en fraktur tidigare i vinter. Hon är fortfarande ganska svag i armen efter det och då uppskattas lite assistans.


Rösta här


Jag promenerar gärna på mina resor... här Göteborgs hamn...

 
 
-Nena-

-Nena-

22 mars 2009 09:50

Ja det är gott, det hade vi här hemma i går.

Önskar dig en skön söndag.

http://nena.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

22 mars 2009 10:29

Både er middag och våfflor lät gott. Har inte gjort våfflor på jättelänge får nog bli någon dag snart.

http://kimmietid.blogspot.com

 
evans

evans

22 mars 2009 10:53

Vilken god middag ni fick avnjuta! Ha en bra dag idag!

http://evans.blogg.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

22 mars 2009 18:28

Vad gjorde du under bron, som leder till Sveriges finaste ö... Ingen vår utan våfflor, på sommaren äter vi gärna våfflor med färska skivade jordgubbar.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ann-Louise

Ann-Louise

22 mars 2009 18:36

Oj, vad jag blev sugen på våfflor, det var nog 100 år sen jag åt. Det låter som en riktigt bra dag tycker jag!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
britten

britten

22 mars 2009 18:53

gott med våfflor...gör man det på vårdagjämmningen tro...eller blandar jag ihop begreppen tro..ha en fin kväll

http://pyrobritt.blogg.se

 
Millis

Millis

22 mars 2009 19:08

Det låter jättegott alltihop!

http://millis.bloggagratis.se

 
helga

helga

22 mars 2009 21:00

Nena; Jättegott faktiskt. Vi äter det väldigt sällan hemma.

Kimmie; Det är riktigt gott!

Evans; Det var inte så dumt och så lite vin till så blev det extra festligt!

Hannele; Man måste ju se sig omkring lite när man är ute och far. Färska jordgubbar till våfflorna låter supersmarrigt!

Ann-Louise; Vi äter det i stort sett bara en gång per år och det är när mamma bjuder oss.

Britten; På vårfrudagen är det väl, som ibland kallas våffeldagen.

Millis; Det var det också :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards