Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 24 februari 2009

På tal om smet...

Av Helga - 24 februari 2009 08:30


Det blev sent igår kväll med landning när jag egentligen gärna hade legat i min säng. Fram emot 01.00 smög jag ner i bingen bredvid en snusande make. Idag känns det som jag har smet bakom pannbenet ;)


På tal om smet...


Jag har inte alls kommenterat lördagens melodifestival ännu... Jag vet inte vad det är - jag som brukar vara så road känner mig inte riktigt lika road av programmet i år. Det känns som en smet med låtar av medelklass...



EMD tyckte jag ändå var rätt så bra, men när de tävlar nästa gång tycker jag de ska kasta av sig stormhattarna tidigare. Jag gillade också bandet med det långa namnet - de hade ett skönt sound. Molly Sandén sjöng väldigt vackert, men jag tror inte på låten i större sammanhang.


En annan sak som jag reagerade på sist var att det var väldigt låg humor. Över huvudtaget tycker jag det är för mycket sexskämt från humorister nu för tiden. En del komiker behöver bara äntra scenen för att man ska skratta och en del måste dra urlåga sexskämt... Särskilt dåligt tycker jag det är när det är familjeprogram då man vet att små barn tittar.


Före en annan deltävling visade SVT också en trailer för ett kommande program om vad som händer efter dokusåpan. Det visades alldeles för mycket våld, knark och elände på mindre än en minut. Det var direkt olämpligt av SVT!! Jag känner till små barn som drömmer mardrömmar av det de fått se på trailers.


Rösta gärna - klicka här




TV
 
 
britten

britten

24 februari 2009 09:06

Vet du jag såg RAW komedy club i går kväll på tv 5 och jag tänkte ungefär detsamma då....väldigt mycket dåliga sexskämt...och många slag under bältet skämt om utvecklinstörda och över lag väldigt väldigt osmakligt tyckte jag..visst ska man kunna skämta om det mesta ..men dte FINNS gränser tycker jag ...och hur ska barn kunna läsa mella rederna som vi förmodas göra ..nä ..fy håller med dig...och vad gäkker melodifestivalen så var dte en väldigt dålih omgång ..bara EMD som höll måttet tyckte jag.../ kram

http://pyrobritt.blogg.se

 
Hannele skrattar

Hannele skrattar

24 februari 2009 09:09

så känner jag mej också efter nattbokrea :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

24 februari 2009 11:05

Jag håller med. Jag som brukar älska det programmet fångas inte på samma sätt i år. Håller också med om Mollys låt. Mycket bra röst men låten är inget vidare.

http://wessand.blogg.se

 
Pisan

Pisan

24 februari 2009 11:39

Jag tror att det är den där Petra Mede som drar ner kvalitén på hela programmet. För egentligen är det nog inget fel på låtarna. Personligen tycker jag att man skall gå tillbaka till det gamla konceptet, men en enda tävling. Och så hade det ju varit trevligt med en vettig programledare... Hoppas du får en fin tisdag! Kram! :-)

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

24 februari 2009 12:28

Har också funderat på det där, varför det jämt ska vara sexrelaterade skämt.
Jag kan visst tycka en fräckis är kul då och då men just i tv-program som ska vara familjeunderhållning här det inte hemma.

http://nena.bloggagratis.se

 
Hannele sniffar på bakgrunden

Hannele sniffar på bakgrunden

24 februari 2009 13:53

Nu har jag handlat dagens semlor, lång kö :)

http://hannelesjul.blogspot.com

 
helga

helga

25 februari 2009 08:48

Britten; Vi tycker visst ganska lika här...

Hannele; Hur sent var du på rean? Var semlan god?

Åsa; Man kanske skulle dra ned på evenemanget igen - det blir lite uttjatat.

Pisan; Det är nog sant att det behöver krympas - det blir tjatigt!

Nena; Visst är det kul med en fräckis - inga problem. Men en del skämt är värre än så och på familjeprogram.

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards