Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2008

Tony Irving - ten points :) ...

Av Helga - 19 augusti 2008 10:40


Lite nörd är man nog när man ställer klockan på 05.58 på sin första lediga dag för att se Sverige möta Norge i handboll - eller vad säger du? Det blev väl aldrig en så spännande match men det var roligt att se den ändå...


Nu är vardagen på väg att dra in i familjen på riktigt eftersom båda ungdomarna börjar skolan idag. Sonen börjar gymnasiet och hade upprop på morgonen och dottern som går i högstadiet har upprop vid lunchtid idag. Själv ska jag ska bara ha en lugn och skön dag med små uppgifter som att fylla kylskåpet och plocka lite här hemma.


För inte så länge sedan hade jag Tony Irving med ombord... han verkar vara en trevlig prick. Andra kändisar jag sett i sommar är bl a Christian Olsson, Hanna Ljungberg och Robyn. Ibland har man god lust att säga något extra till kändisarna  men jag brukar försöka behärska mig så att de för en gångs skull får vara i fred. En gång hade jag dock Pugh Rogefeldt med ombord och då bara måste jag bjuda honom på fika och berätta om min första konsert någonsin - det var han som spelade den gången...


Rösta?


Vallmon har blommat ut för längesedan...


 
 
Kimmie

Kimmie

19 augusti 2008 14:40

Pugh spelade på Malmöfestivalen i helgen men sonen var med och ville absolut inte stanna och lyssna på det.

http://kimmietid.blogspot.com

 
ugglan

ugglan

19 augusti 2008 18:06

JAg skulle ha jättesvårt för att inte prata med dom..... Kul med ett jobb där man träffar olika sorters människor, även om jag förstår att det samtidigt måste ha sina nackdelar ibland.......
Ha det så gott. Kram Ugglan

http://ugglan.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

19 augusti 2008 18:38

Jo, man kan förstå att dom vill vara ifred ibland, kändisarna. Men Pugh måste blivit glad över att få lite fika så där :-) Pugh är för mig väldigt mycket 70-tal. Har härliga minnen från den tiden. Ibland kan jag tycka att musiken var bättre på den tiden, den håller ju än :-)

http://suntliv2.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

19 augusti 2008 19:48

Tror nog att de uppskattar att få vara "vanlig Svensson" ibland. Fast frestad att prata lite hade jag nog varit ;)

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

20 augusti 2008 08:06

Kimmie; Nej, Pugh är inte en favorit för mina ungdomar heller... Jag gillar honom dock fortfarande!!

Ugglan; Det är mest bara kul på mitt jobb!

Eva; Jajamen, här hemma lyssnas det mycket på 60-70talsmusik och det är särskilt dottern som älskar att lyssna på den musiken...

Nena; De måste ju också få lite andrum...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards