Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 15 januari 2008

Hur kan en flygvärdinnas vardag se ut? ...

Av Helga - 15 januari 2008 12:33


Idag har jag skjutsat sonen till ett möte på morgonen och efter det har jag handlat mat och varit på stan och köpt de sista presenterna till dottern som fyller år i helgen.


När jag var på stormarknaden träffade jag en kollega som jag inte sett på länge och det visade sig att han är sjukskriven sedan flera år och jag hade inte en aning. Det är en stor nackdel med mitt jobb - vi träffar så många olika kollegor varje dag och sedan kan det gå flera år tills vi ses nästa gång, så om någon tar tjänstledigt eller blir sjuk är det inte säkert att man vet om det överhuvudtaget.


Många skulle säkert tro att vi kabinanställda och piloterna jobbar i team / arbetslag som träffas varje arbetsperiod, men så fungerar det inte på mitt flygbolag iallafall. Vi håller oftast ihop några dagar inom vår egen kår (alltså inte med piloterna) och nästa arbetsperiod är det en helt ny konstellation. Piloterna flyger vi oftast med bara en rundtur för att sedan byta och anledningen till att vi inte kan hålla ihop med samma piloter en hel period är att vi har helt olika avtal.


Nu har jag bryggt mig en god kopp kaffe och skurit upp av det färska brödet jag köpte i affären. Jag har brett på böcklingpastej och njuter i fulla drag! Har du provat böcklingpastej... om inte måste du testa... Mmmmmmm...

Rösta på mig



 
 
britten

britten

15 januari 2008 13:59

jag kan tänka mig att det är som du säger..och då blir det väl så att vissa inte ses på väldigt lång tid...du har så fin bakgrund i dag på tulpanernas dag, böcklingpastej lät gott tack för tipset har dåligt med matlust men det blev jag sugen på.

kram kram

http://pyrobritt.blogg.se

 
UnderCover

UnderCover

15 januari 2008 14:42

Kan tänka mej att det nog är på både gott och ont att inte jobba ihop med samma personer hela tiden...
Nja, överlåter nog böcklingen till dej och håller mej till...till..till...ja nå't annat :o)

http://undercover.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards