Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 september 2007

Att bo på andra sidan jordklotet...

Av Helga - 5 september 2007 11:10

Jag har kommit fram till staden i norr där jag ska vara resten av dagen och i natt. Vi hade riktigt tidig start imorse, så nu är det inte utan att jag är lite pömsig. Jag ska försöka hålla mig vaken under dagen och släcka tidigt istället. Vid 17.00 ska kabinbesättningen träffas igen och äta middag tillsammans innan vi går till våra rum och varvar ner.


Jag har varit och köpt en present till ett 9-årigt syskonbarn som bor på andra sidan jordklotet. Han önskar sig Starwars-prylar, så jag köpte ett paket lego med Starwars-figurer och rymdfarkoster. Jag hoppas det blir uppskattat!


Min syster och svåger flyttade till andra sidan jordklotet i februari, men de har varit hemma lite i sommar så vi har kunnat träffas. Annars känns det rätt så konstigt att de är så himla långt borta. Det är tur att det finns internet nu för tiden så vi kan maila varandra ofta och enkelt.


När jag var liten bodde vår familj också långt borta i utlandet och då skickade vi brev och paket till släkten. Ingen gång, på de tre åren, var vi heller hemma och hälsade på. Min farmor och farfar kunde inte hälsa på oss och inte heller mammas syster med familj. Det var inte alls så vanligt att resa som man gör idag.


När min son föddes bodde mina föräldrar återigen utomlands under ett år. Då minns jag att vi kunde faxa för att meddela den lyckliga händelsen och vi tyckte det var så modernt att vi kunde nå dem på detta sätt. Ja, tiderna förändras verkligen fort i teknikens värld...

 
 
Ingen bild

covermum

5 september 2007 14:00

Retsinan kan jag avstå! Det är enda felet med Grekland - att vinkulturen inte är så där riktigt fulländad. Men det finns ju annat, en kall Mythos är riktigt god.

 
helga

helga

5 september 2007 19:04

Tell me more - vad är en mythos?

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards