Inlägg publicerade under kategorin Resor

Av Helga - 2 september 2013 17:30

Hallå där... oj, oj, oj vad jag längtar hem nu! Men en liten övernattning till fick det allt bli och denna gång i .....

Ja var?

Jag har just varit ute och gått en promenad och den här välkända byggnaden syntes på långt håll. Nu är det middag och vila som gäller inför den sista flygdagen imorgon.

Den här arbetsperioden har innehållit det mesta. Nån som kände sig svimfärdig, småbarn, affärsmän, charterflygning, reguljärflygning. Det mest ovanliga var nog att min svåger som reser otrooligt mycket dök upp på en av mina flighter. Det har bara hänt en gång tidgare på alla år!!!

En passagerare var lite extra kul när han beställde från vår cafévagn;

- Jag vill gärna ha en kaffe, en smörgås och en napoleonbakelse...

Vi brast naturligtvis ut i skratt eftersom vi absolut inte har några bakelser ombord. Han hade glimten i ögat så det blev en härlig stund!

#flyg #malmö #turningtorso

Av Helga - 1 september 2013 09:45

Skellefteås matfest var verkligen trevligt. Jag besökte evenemanget igår kväll...

Skördemarknad...

Massor av mat att välja på men jag och min kollega valde detta...

Älg, ren, forell, potatis, lök, rotsaker, lingonsylt, tunnbröd, lingondricka och kokkaffe bl a

Så läckert! Vi satt på renskinn och åt på trätallrikar. Härlig känsla!

När du läser detta är jag i luften igen. Hamnar på ett nytt ställe till kvällen..

#Skellefteå #matfest #mat

Av Helga - 27 augusti 2013 08:56

Det är ju helt fantastiskt vilket fint väder vi har fortfarande. Igår satt vi ute och åt middag ännu en gång.

Jag kom ju hem tidigt på förmiddagen och unnade mig en lugn dag i trädgården. Efter alla konstiga nattchartrar mm var jag så trött så jag somnade en stund. Jätteskönt tills en telefonförsäljare störde min sköna sömn! Bah!

Grillad abborre...

Precis innan maten hann vi skypa en stund med dottern i Berlin. Det är kul att lyssna på henne när hon berättar om vad som händer där och små lustigheter. T ex att ALLT på TV är dubbat - t o m Usain Bolt när han blev intervjuad i friidrotts-VM.

Dottern och hennes pojkvän har varit på flera TV-inspelningar eftersom publiken får betalt för att vara med. Flera gånger har hon blivit centralt placerad och en gång fick hon t o m en fråga i TV-showen. Kanske en blivande moviestar?

Av Helga - 24 augusti 2013 12:03

I Luleås södra hamn i helgen...

Av Helga - 21 augusti 2013 10:07

Nu har jag kanske gjort något konstigt i era ögon...

Jag har ju bara haft tre veckors semester i sommar men belönas i slutet av september med ännu en semestervecka. Då bestämde jag mig för att åka på husmorssemester alldels solokvist. Jag ska resa till Grekland och närmare bestämt till Parga. Jag ska ladda upp med böcker, tidningar, korsord och filmer och sen ska jag bara ta det superlugnt och njuta...

Av Helga - 14 augusti 2013 09:17

Mina lediga dagar är helt underbart sköna och avkopplande.

Igår var jag på stan en stund och köpte ett par nya uniformsskor, "till-och-från-skor". De allra flesta på jobbet har ett par skor som de går i till och från flygplanet och tills vi kommit upp i luften. De skorna är ofta snygga med en hyfsad klack. Sen när serveringen börjar brukar de allra flesta byta till ett par skönare och fotriktigare skor.

Sen var jag ju tvungen att gå in på Rabalder också. Där hittade jag en lång kofta i brunt som det var 70% rabatt på. Jag fick betala lite drygt 200:- bara.

När jag kom hem var det fortfarande skönt väder så det blev middag tillsammans med maken utomhus. Sonen åt med kompisar på stan och dottern är ju utflugen och ska börja studera i Berlin i oktober. Allt känns väldigt annorlunda nu när ett barn "saknas" men för varje dag som går så vänjer vi oss lite mer. I september sticker dottern iväg från Berlin på två resor men nån gång i okt-nov ska vi absolut hälsa på dem...

Min lektyr just nu...

Av Helga - 4 augusti 2013 22:20

Jag börjar nu bli utcheckad på alla nya kommunikationsverktyg som man behöver när man ska hålla kontakten med sitt "barn" som bor i Tyskland...

Jag har skaffat "WhatsApp" och "Skype" på mobilen och kan sms:a och ringa enkelt och gratis. Idag hade vi vårt  första skype-samtal där jag och sonen satt framför min laptop och pratade med dottern. Underbart! Tack Niklas Zennström som en gång startade skype...

Sonen har ju nyligen kommit hem från sin tågluffning . Han och hans kompis började med att flyga ner till Barcelona och sen åkte de till Marseilles, San Remo, Pisa, Florens, Venedig och Pula innan flyget gick hem igen (från Pula). Skönt att allt gått bra på resan och att de haft så kul.

Imorgon börjar en ny arbetsperiod. Jag har packat väskan, duschat och lackat naglarna så nu är jag redo.

"Up, up in the air"...

Här är en bild från Norrtälje å. Vår sommarstuga ligger ca 2 mil från Norrtälje...