Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2013

De är publik på TV-shower...

Av Helga - 27 augusti 2013 08:56



Det är ju helt fantastiskt vilket fint väder vi har fortfarande. Igår satt vi ute och åt middag ännu en gång.


Jag kom ju hem tidigt på förmiddagen och unnade mig en lugn dag i trädgården. Efter alla konstiga nattchartrar mm var jag så trött så jag somnade en stund. Jätteskönt tills en telefonförsäljare störde min sköna sömn! Bah!

 

 

Grillad abborre...

 



Precis innan maten hann vi skypa en stund med dottern i Berlin. Det är kul att lyssna på henne när hon berättar om vad som händer där och små lustigheter. T ex att ALLT på TV är dubbat - t o m Usain Bolt när han blev intervjuad i friidrotts-VM.


Dottern och hennes pojkvän har varit på flera TV-inspelningar eftersom publiken får betalt för att vara med. Flera gånger har hon blivit centralt placerad och en gång fick hon t o m en fråga i TV-showen. Kanske en blivande moviestar? 

  



 
 
wiper

wiper

27 augusti 2013 13:45

Det är verkligen toppenväder fortfarande och så skall det bli har jag hört. Härligt att ni kan sitta ute och äta och mysa. Vi blir själva störd varje dag nu av en massa försäljare och det är urjobbigt.

Vad roligt dottern verkar ha i det nya landet. Kul att man får betalt för att vara publik ;) Ja du hon kanske är en movie star snart. Gillar även låten

Ha en skön dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

27 augusti 2013 14:58

Skype är bra!
Kul med dotterns nya karriär. ;-)

http://wessand.blogg.se

 
britten

britten

27 augusti 2013 18:46

Hallå där
Har inte varken bloggat eller läst bloggar på hela sommaren men nu får du underhålla mig mellan åskskurarna i Montenegro. ..och det gör du

http://http:glitteroga.blogg.se

 
Ingen bild

Anneli

28 augusti 2013 07:29

Telefonförsäljare är ett otyg! Hemtelefonen kan man ju spärra i NIX-registret, märkligt att det inte fungerar med mobiler också!

 
Britt-Marie

Britt-Marie

29 augusti 2013 09:32

Otroligt sensommarväder. Häromkvällen när jag var ner till stranden vid 19.00 tiden var det fullt av badande. Kände mig lite dum där jag gick och plockade musselskal och stenar..

Min dotter började statista för några år sedan och tycker det är jättekul. Mest som polis i olika deckare, men ibland annat. Även om det är väldigt mycket väntan att spela in film, tycker hon det är så roligt att se hur det går till bakom kulisserna. Hon gör det på fridagar från sitt riktiga jobb. Ersättningen täcker väl bensinen ungefär. På fredag går en film upp på biograferna och där har hon en liten talroll - om det inte blivit bortklippt förstås.

http://alicebm.blogg.se

Helga

29 augusti 2013 14:14

Tack för din kommentar!

Vad synd att det inte är bättre betalt om man ändå offrar så mkt av sin tid... Kul att hon fick en liten talroll!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards