Inlägg publicerade under kategorin Inredning

Av Helga - 13 januari 2014 11:17

Igår började min flygperiod och första dagen bestod av fyra leggar (enkelturer) och ca 10 timmar från start till mål. Det märks att de flesta är tillbaka i skolor och på arbetsplatser för det var väldigt lugnt. På en av flighterna hade vi bara 24 passagerare och det var längesen jag var med om att ha så folktomt på en flygning. Tiden efter jul är traditionellt väldigt lugn och sen drar allt igång igen till sportloven.

Jag var iallafall glad att vi inte hade alltför mycket jobb eftersom jag mest försöker arbeta med vänsterarmen. Det tar tid att lära sig bli mer dubbelhänt inser jag. På onsdag ska jag tillbaka till kiropraktorn och då få vi se om jag blivit något bättre i högeraxeln.

Idag plockar jag bort julsakerna innan jag ska ut och flyga igen ikväll. I år tar det emot att ta bort allt det röda och guldiga - det var så fint och ombonat med julmyset. Granen släpper en hel del barr nu när jag tar bort prydnaderna. Något litet barr blir alltid kvar i huset och man kan hitta dem på de mest konstiga ställen senare.

Den uppmärksamme läsaren märker att detta är en gammal bild. De där matsalsstolarna har vi inte kvar. Julsakerna är iallafall i princip de samma.

#flyg #flygvärdinna #knut #julenärslut #musarm #smärta #kiropraktor

Av Helga - 11 januari 2014 15:57

Nu kör vi sista julrycket här hemma. Granen blev ändå kvar i stugan över helgen eftersom den är så fin. På måndag är det tjugondag knut och DÅ åker julen ut.

Ikväll kommer våra grannar över på middag och det ser vi fram emot. Axeln försöker jag vila så gott det går. Får väl dricka vin med vänsterarmen :-)

Av Helga - 4 januari 2014 14:24

Nu sitter jag och väntar på släkten som snart kommer på fika...

Efter helgen åker granen och alla julsakerna ut. Vi får passa på att njuta lite till.

Imorgon är det dags för mig att ge mig iväg till Arlanda och flygeriet igen. Fly on the wings of love... gnolar...

Av Helga - 25 december 2013 00:25

Det blev en härlig julafton med familj och släkt. Första julen utan sonen gick bra eftersom jag vet att det är hans önskan att få resa.

Dottern med pojkvän fick vi hem till Uppsala - helt underbart!!!

Nu sitter jag ensam vid granen med ett glas vin. Maken och ungdomarna sover och jag bara njuter av lugnet och julstämningen i huset.

Den här bilden är tagen hemma hos min syster ikväll...

Av Helga - 20 december 2013 13:31

Nu önskar jag dig en God Jul!!

Jag ska jobba mycket de närmsta dagarna så det blir ingen tid till bloggen...

Av Helga - 8 december 2013 15:00

Jag har fastnat i helgjobbarträsket men när man får ett fint rum på ett fint hotell känns det nästan bra ändå...

Mitt rum har t o m en kristallkrona...

I lobbyn har de en julklappsinsamling för behövande barn. Sånt gillas...

Nu har jag just varit ute och promenerat i regn och snöslask. Några klappar har jag köpt och så blev det lunch på ett trevligt café.

Igår flög jag till Malaga (se föregående inlägg) och där var det soligt och hyfsat varmt. Många resenärer skulle hem från Spanien för att fira julen med sina släktingar, barn och barnbarn. Dagen före det flög jag runt i stormen och blev rejält försenad. På arlanda hölls bara en bana öppen eftersom snöröjningen hade fullt upp. Då blev det långa köer för flygplanen som skulle starta och landa. Nu bara en jobbdag till imorgon och sen är det ledigt ett par dagar igen.

#flyg #flygvärdinna #stormensven #julklappar #cafe #hotell

Av Helga - 30 november 2013 00:49

Det blev då inget adventsmys med grannarna för min del. Det blev jobb istället men maken och jag hann ta en fika tillsammans innan jag drog.

Kakan som jag bakade är en saffranskaka med toscatäcke, knäckig saffranstosca, ur senaste numret av Mersmak.

Jag fick inspiration inför jul också när jag kom fram till Malmö flygplats. En cool julklänning...

#bakat #saffran #advent #jul #barr #klänning #resa #flygvärdinna

Av Helga - 28 november 2013 08:02

Igår blev så mina franska pepparkakor klara (skurna). Det var ett så mycket enklare sätt att baka pepparkakor än att kavla och ta ut figurer. Vi har ju inte några småbarn hemma längre så nu funkar det perfekt med dessa kakor.

Degen ska vila ett dygn inslaget i plastfolie i kylskåpet.

Nu är pepparkakorna klara...

Receptet är hämtat från Vår Kokbok men du kan även klicka här så hittar du recept på Franska pepparkakor.

Eftersom jag jobbar de närmsta dagarna och även i helgen så har jag även förberett ett adventsarrangemang.

Lussebullar bakade jag redan innan jag skulle hälsa på dottern i Berlin så att de skulle få några kusar också.

Nu har jag en jourperiod och vad som ska hända de närmsta dagarna står skrivet i stjärnorna...