Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 13 januari 2014

Knut...

Av Helga - 13 januari 2014 11:17


Igår började min flygperiod och första dagen bestod av fyra leggar (enkelturer) och ca 10 timmar från start till mål. Det märks att de flesta är tillbaka i skolor och på arbetsplatser för det var väldigt lugnt. På en av flighterna hade vi bara 24 passagerare och det var längesen jag var med om att ha så folktomt på en flygning. Tiden efter jul är traditionellt väldigt lugn och sen drar allt igång igen till sportloven.


Jag var iallafall glad att vi inte hade alltför mycket jobb eftersom jag mest försöker arbeta med vänsterarmen. Det tar tid att lära sig bli mer dubbelhänt inser jag. På onsdag ska jag tillbaka till kiropraktorn och då få vi se om jag blivit något bättre i högeraxeln.


Idag plockar jag bort julsakerna innan jag ska ut och flyga igen ikväll. I år tar det emot att ta bort allt det röda och guldiga - det var så fint och ombonat med julmyset. Granen släpper en hel del barr nu när jag tar bort prydnaderna. Något litet barr blir alltid kvar i huset och man kan hitta dem på de mest konstiga ställen senare.


 

Den uppmärksamme läsaren märker att detta är en gammal bild. De där matsalsstolarna har vi inte kvar. Julsakerna är iallafall i princip de samma.


#flyg #flygvärdinna #knut #julenärslut #musarm #smärta #kiropraktor

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

13 januari 2014 13:26

Hej Helga. Bra du är försiktig med din axel dubbelhänt var ett bra ord.Såp det är lite lugnt nu i tuben skönt sportlovet kan jag väl tänka mig är fullsatt alla skall åka skidor och brädor. Härligt är det. Duktig du är som fått undan julgrejorna. Jag trälade med julgranen i söndags barr överallt som du sa så dammsugaren har fått fara runt här som den velat Nu står granskelettet på farstubron den skall få enkel biljett till skogen i morgon är det tänkt. Ha det så bra.

http://filifjonkan.se-bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anneli

13 januari 2014 16:04

Det måste ju vara väldigt ovant att börja använda vänster arm istället för höger som man är van vid. Jag provade på det för några år sedan då jag brutit armen och bara en sådan enkel sak som att duscha blev ett stort projekt.
Skönt att ni inte har så mycket folk men 10 timmar är ändå ett långt pass. Var rädd om dej & tänk på att hälsan är viktigast av allt, så lätt att glömma det......

 
Ingen bild

skrivmoster

13 januari 2014 20:29

En del av julsakerna är bekanta och finns även hemma hos mig! Men nu är de nerpackade i sina kartonger. Ett mysterium är en tomtemor av större format, som lämnat sin tomteman och två barn och försvunnit spårlöst. Familjen är splittrad sen två jular och jag vet absolut inte vart hon tagit vägen ... Allt har legat på samma plats i flera år så det är mystiskt! :)

 
Filifjonkan

Filifjonkan

14 januari 2014 08:31

Svar:Hej Helga.. Jaha det var många tydligen som missade soptömningen denna gång men det är så besvärligt och dofterna skall vi ju bara inte nämna,,,,Hoppas du har en bra dag!

http://filifjonkan.se-bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

14 januari 2014 15:31

Vad tråkigt att du fått besvär med axeln då kan det vara bra att det är lite lugnare på flyget. Skönt att få bort julsakerna. Nu har vi full vinter så ur led är tiden

Ha det bra
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

16 januari 2014 21:57

Enkelresor? vad innebär det? Åker ni tom tillbaka då?

Jag är lika glad varje år julen kommer. Ljusen! Jag älskar det. Men i år är jag lite tvärtom. Nu tog jag bort grejerna utan större protester. Köpte lite ljus i vårfärger.

http://wessand.blogg.se

Helga

16 januari 2014 22:04

Ja fyra turer alltså två tur och returflygningar. Nä inte tomflygningar.

Man får fixa det mysigt omkring sig så man klarar sig genom vintern.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards