Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 8 december 2013

Helgjobbarträsket...

Av Helga - 8 december 2013 15:00


Jag har fastnat i helgjobbarträsket men när man får ett fint rum på ett fint hotell känns det nästan bra ändå...


Mitt rum har t o m en kristallkrona...


I lobbyn har de en julklappsinsamling för behövande barn. Sånt gillas...

 


Nu har jag just varit ute och promenerat i regn och snöslask. Några klappar har jag köpt och så blev det lunch på ett trevligt café. 


Igår flög jag till Malaga (se föregående inlägg) och där var det soligt och hyfsat varmt. Många resenärer skulle hem från Spanien för att fira julen med sina släktingar, barn och barnbarn. Dagen före det flög jag runt i stormen och blev rejält försenad. På arlanda hölls bara en bana öppen eftersom snöröjningen hade fullt upp. Då blev det långa köer för flygplanen som skulle starta och landa. Nu bara en jobbdag till imorgon och sen är det ledigt ett par dagar igen.


#flyg #flygvärdinna #stormensven #julklappar #cafe #hotell

 
 
wiper

wiper

8 december 2013 15:54

Jag förstår att det ändå känns bättre när man får ett sånt fantastiskt hotell. Där vill jag bo själv och äta hotellfrukost ;))Skönt att du fått köpt lite klappar och fått dig en fika. Du får verkligen uppleva många klimat på dina arbetspass. Vi känner folk som flyttat till Spanien när dom blev pensionärer, dom åker hem 3 månader på sommaren.

Vi har klarat oss från storm och busväder. Är man född i norrland så har man sett värre och ändå har allt funkat

Sköt om dig och ha en fin kväll

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

9 december 2013 13:38

Vi steg upp så tidigt och då finns ingen frukost. Men en banan o lite kaffe gick ju också bra!

Bo i Spanien över vintern vore ju skönt.

 
Susanne

Susanne

8 december 2013 19:08

Hemskt att vara ute och flyga i den blåsten! Tur det gick bra och att ni kom ner som ni skulle..
Så himla tjusigt det såg ut. Jag gillar också julklappsinsamlingen i lobbyn. Hoppas dom får ihop massvis..

Trevlig andra adventskväll

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

Helga

9 december 2013 13:36

Det var verkligen inte nån fara. Bara det att kombinationen blåst o snö gjorde att snöröjningen inte hann med riktigt på alla banorna på Arlanda.

 
trollmor

trollmor

9 december 2013 08:55

Jag hoppas det har stormat klart nu för ett tag. Tur att det var helgen som kommer jag ska iväg till huvudstaaden för trevligheter. Tror det är med ditt bolag jag flyger denna gång. Kramis

http://trollmor.webblogg.se

Helga

9 december 2013 13:35

Kul med en resa! Det kommer säkert att gå bra! Stormarna kommer ju inte så ofta som tur är.

 
Åsa

Åsa

6 januari 2014 20:57

Känns jättekonstigt att kommentera din blogg så här långt efter du skrev. Men det känns ändå som i går. Typ.

Jag gillar såna insamlingar! Har lämnat till Gothia i Gbg några år nu, när jag har kunnat.

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards