Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2007

Av Helga - 3 september 2007 07:17

Har just kommit till jobbet och ska flyga mycket idag. Vi hamnar norrut fram emot eftermiddagen.


Jag önskar er alla en riktig fin dag!

Av Helga - 2 september 2007 17:19

Jag har varit ute och promenerat och hann precis in innan regnet kom...ibland har man tur.


Nu ska jag börja med maten och idag blir det vanlig hederlig stekt falukorv med kokt potatis och svampsås. Några kantareller hade maken med från landet och så blandar jag i några torkade trattisar från ifjol. Tyvärr har det varit torrt här där vi bor, så ännu finns det inte mycket svamp.


Jag passar på att önska er alla en god natt eftersom jag måste släcka tidigt ikväll. Early bird - imorgon!


En bild från promenaden;

Av Helga - 2 september 2007 15:02

De behövde inte skämmas för sig "bröna" och gott var det också!


Höjdhoppet blev en besvikelse ur Svensk synvinkel, men mina förväntningar var inte så höga. Synd att det inte blev ett nytt världsrekord...


Nu har jag varit och handlat upp det som behövs i kylskåpet inför min nästa arbetsperiod som börjar imorgon bitti. Sonen med kompis har stuckit iväg på träning och maken, som brukar hjälpa till med en del träningar, ska vara med på ett coachmöte.


Jag har den stora äran att få ta itu med toastädning. Det är väl inte min favoritsysselsättning precis, men vad gör man...


Av Helga - 2 september 2007 10:59

Brödkaveln behövde aldrig plockas fram inatt...;)


Nu är jag dock igång med brödbak och det ska bli två stycken lantbröd. Det blir en bild senare om jag inte skäms över resultatet...


Nu ska sonen och hans kompis, som sovit här inatt, plocka bort sina sängkläder och madrasser från TV-rummet så vi kan ladda för damernas höjdhoppsfinal i VM. Kompisens föräldrar var på Robert Wells vid Dragon gate igår. Det var visst invigning av detta otroliga bygge vid Älvkarleby i kinesisk stil (ni har säkert sett det på TV).

Nu säger jag bara:


Heja Sverige! Heja Kajsa! Heja Emma!

Av Helga - 1 september 2007 23:28

Jag säger bara GÄSP!  Boring!!! tiresome!!!tedious!!! uninteresting!!!



Och när jag ändå sitter och slår i Engelska ordboken;


Goodnight sleep tight, don´t let the bedbugs bite!

TV
Av Helga - 1 september 2007 23:20

Här bjuder jag dig ett litet citat till kvällen;


Det sägs att ungkarlar begår fler fel än gifta män, men de får inte höra det lika ofta.


Detta kanske kan passa till maken om han blir sen ikväll. Jag ska börja plocka fram brödkaveln redan nu.

Av Helga - 1 september 2007 19:35

Jag har skjutsat iväg maken till herrmiddagen och där fick jag också komma in och titta på det nybyggda huset. Det var hur fint som helst! Allt nytt och fräscht! Där skulle gästerna bjudas kräftor, paj och tillbehör (dvs snaps).


Dottern och jag åt middag och det blev kebab till dottern och en äggpanna med lök, skinka, ruccolasallad, fetaost och tomat till mig. Sonen och hans kompis har varit i stan med kompisar och de åt pizza innan de kom hem igen.


Nu ska jag koka mig en god kopp kaffe med varm vispad mjölk. Mmm..

 Ha en go´ lördagskväll!

Av Helga - 1 september 2007 15:15

Det blev en del fynd på stan. Dottern fick två varma tröjor från Flash. En valfri vara fick man 25% rabatt på och det gjorde ju inget. Efter det blev det Myrorna och torget med loppisbord.


Vid ett av loppisborden hittade vi en heltuff brun skinnjacka med skärp från Roco Baroco för 50 !! kronor och en Gina tricot jacka som var lite tunnare för 40 !! kronor. Ibland gör man riktiga fynd minsann. Dottern är rätt så klädintresserad, så det är ju bra om inte allt kostar hundralappar...


Vi tog en fika på Wayne´s coffee också. Mysigt att umgås bara vi två. När vi kom hem hade både maken och sonens kompis anlänt.

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards