Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under augusti 2007

Av Helga - 14 augusti 2007 08:18

Igår eftermiddag gick jag och dottern till ett nytt café som har öppnats här i området där vi bor. De hade även en konstutställning med smideskonst som vi tittade på. Vi satt ute i halvskuggan under ett träd, eftersom det var så varmt. Cheescake med röda vinbär/ kaffe och chokladboll/ juice kalasade vi på.


Här ser ni några bilder från stället:



 På den här bilden ser ni mitt nya bokmärke med magneter...


Av Helga - 13 augusti 2007 22:29

Nu börjar jag bli lite trött i ögat, så nu ska det bli skönt att krypa till kojs.


Ikväll kommer jag nog att läsa ut boken som jag håller på med. Det är en bok med samlade kåserier av Cecilia Hagen. Detta är ett härligt sätt att läsa på tycker jag. Två-tre sidor om ett ämne och sedan kommer några sidor om något annat - allt i lättsam form...


Go´natt alla goa bloggare!



Av Helga - 13 augusti 2007 18:39

Jag blev inspirerad att publicera en bild, från Uppsalas stadsträdgård, som jag tog i våras. Bilden föreställer Linnés möbler. Visst är den läcker??


Uppsala firar ju som bekant Linnéåret med buller och bång och vi ville ju självklart också åka dit och titta.

 


Av Helga - 13 augusti 2007 15:11

Många bloggar, inklusive min egen, fylls av vackra bilder av blommor och trädgårdar när de är som bäst. Nu när vi kommit hem till vår trädgård i "stan" är inte allt så där jättevackert, eftersom vi inte hunnit med att sköta om allt som vi borde.


Men, visst är väl även den här rosen vacker på sitt sätt!!??


Av Helga - 13 augusti 2007 12:44

Jag har varit ut till Arlanda idag igen, på min lediga dag...


-Är hon inte klok, undrar en del säkert.


Jag har känt av öra och svalg ända sedan i försomras då jag var ordentligt förkyld (som en del av er kanske minns). Nu fick jag en tid hos en flygläkare på jobbet som kunde konstatera att jag hade irriterade slemhinnor och lite näspolyper. Jag kan flyga ändå, men ska ta kortisonspray i 4 veckor till. Skönt att få ett gott råd av flygläkaren. Skulle det bli riktigt besvärligt med polyperna i framtiden kan man operera, sa han.


Nu ska vi till att fixa lite lunch här hemma. Sedan måste jag börja ta itu med röran här hemma. Plocka, plocka, plocka...


Av Helga - 13 augusti 2007 08:47

Nu har maken stuckit iväg till jobbet för första dagen efter sememstern. 

- Hur känns det?  frågade jag innan han stack iväg.

- Det är bara att gilla läget, svarade han.

 Hm, vad betyder det? Kanske inte så jättesugen, men vem är väl det efter semestern?


Sonen sover hos en kompis och dottern sussar sött i sin säng här hemma. Nu ska jag smyga ner i köket och ta en kopp kaffe och läsa lokalbladet innan dagen drar igång "på riktigt".


Här kom det rikligt med regn igår! Bra för min inte så välskötta trädgård här hemma.


Den här rosen blommade dock fint ute på landet när vi skulle resa hem:

Av Helga - 12 augusti 2007 22:04

Så sömnig jag är... nu ska det bli härligt med en god natts sömn och så skönt att inte behöva kliva upp i ottan imorgon igen. Maken börjar dock jobba igen imorgon efter semestern, så nu börjar livet återgå lite mer till det normala.


Jag ska vara ledig i tre dagar nu och då ska jag försöka få lite ordning här hemma. Vi har ju inte varit hemma så mycket i sommar så här har blivit något av en ompackningsstation med kläder, väskor och diverse annat placerat i vardagsrummet. Inte bra...


Bilden är tagen i köket på landet:



Av Helga - 12 augusti 2007 16:28

Den här bilden tog jag på landet för ungefär två veckor sedan. Är de inte läckra!? Som en familj står svamparna på parad utanför utedasset.


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards