Inlägg publicerade under kategorin Musik

Av Helga - 27 maj 2012 10:45

Jag hade en rolig kväll igår efter en ganska lindrig flygdag.Vi hade bara förflyttat oss från en nordlig stad till en annan via Arlanda. På den sista flygningen hade vi en extremt flygrädd passagerare med ombord. Jag satt och pratade med henne länge och höll om henne. När vi landat fick anhöriga komma ut till flygplanet och möta henne. Jag tror inte den kvinnan ska flyga ensam fler gånger.

Jag och de andra i besättningen hade bokat bord i restaurangen på hotellet. Där hade de storbilds-TV så vi kunde se Melodifestivalen i storformat. Vi åt en sen middag och hade roligt medan programmet pågick. Jag hade köpt blågula dekorationer som vi hade på bordet och detta kändes ju helrätt nu när Sveriges Loreen vann...

Flyg · Kultur · Musik · TV
Av Helga - 24 maj 2012 07:45

Igår gick dottern på sin introduktionsutbildning för att få börja övningsköra. Jag åkte med henne in till stan så att hon skulle hitta dit, men sen åkte jag snabbt hem igen. Hem till middagen som vi åt ute i eftermiddagssol. Så småningom kom även sonen hem och vi kunde sitta ute länge... Jag älskar den här tiden!!!

Det var en glad kille som kom hem - han hade fått besked om att han fått sin lärlingstjänst på företaget NCC där han praktiserat och extrajobbat under gymnasieåren. Så nu blir det "studenten", sen en dag ledigt och dagen därpå börjar han jobba. I juli är det industrisemester och då får han ha lite sommarlov! Det är han väl värd efter alla dessa skolår!

Ikväll ska vi åka ut en snabbis till landet. Vi ska lägga i båten och måste passa på nu när sonen kan följa med och hjälpa oss. Efteråt ska vi grilla - det var ett villkor för att sonen skulle vilja komma med! Sen hoppas jag hinna hem till ESC deltävling 2 - jag måste ju se hur det går för Loreen!!!

Allmänt · Musik · TV
Av Helga - 23 maj 2012 09:15

Så fick jag då servera utländska kungligheter igår. Det var gäster som var på väg hem från Estelles dop. Tyvärr kan jag inte tala om vilka de var eller vart de flög. De var iaf omgärdade av en rejäl säkerhetsbevakning med egna säkerhetsvakter bl a. De övriga resenärerna såg ganska förvånade ut när kungligheterna dök upp ombord. Allt gick finfint och jag kände mig som en riktig undersåte

Sen kom jag hem precis lagom till att hinna se vilka som gick vidare i ESC deltävling 1. Jag ska spela in programmet nu på förmiddagen så kan jag snabbspola mig igenom det senare.

Idag bakar jag rosenbröd med sesamfrön till studentmottagningen i juni. Det mesta av maten ska jag beställa eftersom jag jobbar så mycket att det är svårt att hinna med att laga eget, men lite gör jag själv.

Av Helga - 23 april 2012 11:30

Jag har varit borta... inte borta som snurrig då, utan borta som bortrest.

Jag, min äldsta syster och delar av hennes familj tog tåget för att hälsa på syster nr 2 i Värmland. Det var faktiskt första gången vi var där eftersom de är ganska nyinflyttade. Det var så kul att träffas igen och vi hann äta mycket gott, prata och promenera under det dygn vi var tillsammans. Vår lillasyster saknades tyvärr men det går ju inte alltid att få till det...

Systern som vi hälsade på sysslar bl a med att skriva texter och hennes man skriver musik och de har nu startat en ny hemsida, psalmportalen, där man kan hitta nyskrivna svenska psalmer för gudstjänstbruk eller för enskild användning. Här hittar du min syster Kristinas egen hemsida.

Igår kom jag direkt med tåget till Arlanda och hade uniformen nedpackad i rullväskan så jag kunde gå på ett nytt arbetspass utan att passera GÅ...

Gästtoaletten börjar "arta sig"... nu väntar vi bara på elektikern. Toaletten och handfatet/ kommoden är på plats.

Kommoden har fått lite fel färg här - den är ekfärgad och väggen är egentligen svagt sandfärgad. Ovanför ska vi få upp ett spegelskåp med belysning, men det ska elektrikern fixa...

Toaletten är på plats också...

Allt småfix ska vi göra själva sen - krokar, fönsterbräda, ev. skåp eller hyllor. Det får ta den tid det tar så att vi hittar rätt detaljer. Vi har ju också valt ganska neutrala färger så handdukar mm får vara lite mer färggranna...

Före renoveringen;

Av Helga - 12 mars 2012 11:15

Det har varit en intensiv helg med ett stort basketarrangemang på hemmaplan. Våra baskettjejer har gjort sitt på planen och vi föräldrar och ledare har gjort vårt i kulisserna. Roligt är det att våra unga damer genom sina resultat i helgen avancerade till "final four" i ungdoms-SM. Roligt också att det fungerat så bra med allt runt omkring - kiosk, sekretariat, städning mm.

Jag bakade chokladrutor med nötter till kiosken i sporthallen...

Nu har hemmet fått stå tillbaka en del i helgen så idag har jag tagit itu med lite städning och sånt. Imorgon är det dags att ge sig iväg på flygturné igen och för en gångs skull är jag förutseende och putsar mina kabinskor och plockar ihop diverse uniformspersedlar som ska tas med till kemtvätten. Annars kommer man ofta på att sånt behöver göras för sent.

Vi hann se melodifestivalen på lördagskvällen och jag var glad att Loreen vann och får åka till Baku. Jag tror att Sverige har en chans till en topp 5 placering i år. Loreen sa i morgonsoffan idag att hon var beredd att ta upp frågan om Azerbadjans brist på mänskliga rättigheter om tillfälle skulle ges. Go girl!

Flyg · Musik · Sport · TV
Av Helga - 18 februari 2012 16:53

Igår var jag utbjuden av mina tjejkompisar på en riktigt rolig grej. Det kommer jag att berätta mer imorgon...

Nu blir det lördagsmys med familjen med god mat, ett glas rött och sen melodifestivalen. Det blir den första deltävlingen som jag ser "live" - de andra har jag sett i efterhand.

Musik · TV
Av Helga - 6 januari 2012 11:30

Det märks att det varit en tid mellan helger... Jag har haft jour och har inte förtagit mig direkt. Det är bara att njuta av det och ladda inför normala arbetsdagar som helt säkert kommer sen.

Idag har dottern hjälpt maken att ladda hem låtar till hans nya julklapps-MP3. De har haft roligt när de lyssnat och valt ut vilka låtar som ska vara med. Jag bakade kanelbullar under tiden...

Av Helga - 8 november 2011 19:30

En duktig kollega, som heter Pia, har gjort en "safety demo rap";