Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Jag var borta och var hittar jag svenska nyskrivna psalmer?

Av Helga - 23 april 2012 11:30


Jag har varit borta... inte borta som snurrig då, utan borta som bortrest.


Jag, min äldsta syster och delar av hennes familj tog tåget för att hälsa på syster nr 2 i Värmland. Det var faktiskt första gången vi var där eftersom de är ganska nyinflyttade. Det var så kul att träffas igen och vi hann äta mycket gott, prata och promenera under det dygn vi var tillsammans. Vår lillasyster saknades tyvärr men det går ju inte alltid att få till det...


Systern som vi hälsade på sysslar bl a med att skriva texter och hennes man skriver musik och de har nu startat en ny hemsida, psalmportalen, där man kan hitta nyskrivna svenska psalmer för gudstjänstbruk eller för enskild användning. Här hittar du min syster Kristinas egen hemsida.


Igår kom jag direkt med tåget till Arlanda och hade uniformen nedpackad i rullväskan så jag kunde gå på ett nytt arbetspass utan att passera GÅ...


Gästtoaletten börjar "arta sig"... nu väntar vi bara på elektikern. Toaletten och handfatet/ kommoden är på plats.


Kommoden har fått lite fel färg här - den är ekfärgad och väggen är egentligen svagt sandfärgad. Ovanför ska vi få upp ett spegelskåp med belysning, men det ska elektrikern fixa...


Toaletten är på plats också...


Allt småfix ska vi göra själva sen - krokar, fönsterbräda, ev. skåp eller hyllor. Det får ta den tid det tar så att vi hittar rätt detaljer. Vi har ju också valt ganska neutrala färger så handdukar mm får vara lite mer färggranna...


Före renoveringen;

 
 
wiper

wiper

23 april 2012 13:04

Vad kul att du träffat dina systrar och roligt att den ena komponerar med sin man. Jag kom bara in på den ena sidan men hennes hemsida hade nåt fel. Får gå in senare

Så snygg er gästtoalett blir och vad stor den är. Vår är så liten så man är nästan för tjock för att rymmas där ;)) Det var ju fint före renoveringen också men nu är den ju uppdaterad till 2012.

Ha en fin dag

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
helga

helga

23 april 2012 13:24

Wiper; Nu har jag rättat till felet och man kan komma in på hennes hemsida... Tack för att du uppmärksammade mig på detta!

http://www.helga1.bloggplatsen.secvkb

 
trollmor

trollmor

23 april 2012 23:17

Så fint det blir. Vilken skillnad. Sv. vi kommer att ha loppisen inomhus i en gammal byakyrka eller vad man ska kalla det för.

http://trollmor.webblogg.se

 
britten

britten

24 april 2012 08:27

JÄTTEJÄTTEFINT BLIR DET ..SMAKFULLT DISKRFET OCH RENT...OCH SOM DU SÄGER KAN MAN ÖSA PÅ MED FÄRG PÅ HANDUKAR OM MAN VILL

http://glitteroga.blogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

24 april 2012 10:20

Hej Helga.
Åh så roligt med systerträffar det är speciellt. Så fint det blivit på er nya toalett snyggt och rent.Det finns så härligt fina handdukar med nu och alla dessa roliga krokar tvålförpackningar och så vidare du har mycket kul framför dig ,,,,Såg du beställt 8 meter duk var skall du lägga den? Har du ett stort utealtanbord kanske?

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
helga

helga

24 april 2012 10:41

Filifjonkan; Nja... riktigt så långt bord har jag inte. Jag tänkte använda den till åtinstone tre olika utebord. Sonen tar studenten och då är det perfekt att kunna lägga samma sorts duk på alla borden. Sen tar vi ut en bit på landet efter studenten.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
skrivmoster

skrivmoster

24 april 2012 22:10

Kul! Du har fixat din toa så den ser ut som hos min son, som precis har renoverat! Snyggt!!

Jag blev så glad över att få länkarna till Psalmportalen och din syster. Mycket som intresserade mig! Jag har lagt henne som favorit för jag gillade hennes dikter bl.a Så dit återvänder jag gärna! Tack!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards