Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 4 februari 2013

En van resenär på fyra ben...

Av Helga - 4 februari 2013 08:15


Åre/Östersund drar mycket folk just nu. I dagarna har jag flugit dit flera gånger med fullsatta flighter. Det är både privatpersoner och stora företagsgrupper med ombord. Igår hade jag lite tid i Östersund och vädret var fantastiskt. Det blev en långpromenad i solen och det var perfekt att det fanns stavar att låna på hotellet.


Nyligen hade vi med en av våra storkunder ombord och han reser alltid med ledarhund. Hans hund har rest så mycket att han fått "guldkort" - en guldhund alltså.


Igår lurade jag och en kollega...


Vårt trafikkontor (de som disponerar oss flygande) har flyttat iväg till en annan byggnad ca 1 km bort från där vi håller till.  Helt plötsligt blev det rejält med plats över i en del av våra lokaler. Min kollega undrade vad det skulle bli där? Jag sa att där ska det ställas loftsängar så att vi kan sova över på Arlanda och så att vi kan jobba ännu lite mer. 


Han gick på det...   

Sorry...


Over and out...


 



Flyg · Humor · Hälsa
 
 
skrivmoster

skrivmoster

4 februari 2013 09:19

Du fann dig kvickt och lyckades lura din kollega! Jag kanske tycker att det bara var en rolig grej och inget som du borde "få tillbaka" för. Men du kanske får passa dej så du inte åker dit! :))

Jag har läst runt här om både det ena och det andra. Du har ett omväxlande liv och jag förstår, att det är skönt att få vara hemma ibland och "bara vara".
Ha en fin vecka!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
helga

helga

4 februari 2013 10:03

Skrivmoster; Det skojas en hel del på jobbet så snart åker jag nog dit...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

4 februari 2013 13:30

Ja nu är det verkligen skidtider och Åre är ju ett populärt ställe. Härligt att det var så soligt och fint i Östersund. Här snöar det för fullt just nu. Häftigt med guldhunden ;). Vad roligt du skrev på slutet.

Ha en skön måndag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anneli

4 februari 2013 15:01

Kul med kollegan du lurade, men skulle det inte vara skönt om ni hade möjlighet att övernatta på Arlanda efter en sen flygning när ni börjar tidigt igen morgonen efter?
Gulligt att även vovven som flyger ofta fått guldkort!

 
Ingen bild

--Nena-

4 februari 2013 15:24

He he han kanske blir besviken när han märker att det inte kommer några sängar ;)

Ha en fin vecka!

 
helga

helga

4 februari 2013 16:53

Wiper; Idag har vi också snöväder...

Annelie; Kanske skulle vara bra vid enstaka tillfällen o för dem som har långt att åka...

Nena; Jag sa förstås att jag skojade sen...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

4 februari 2013 20:45

haha jag tyckte det var en jättebra idé. Inte med övertiden i och för sig men att kunna lägga sig och slagga lite på arbetstid vore nåt ;)

Sv. Tydligen så gör man jämnt så här när ledbandet till tummen är av. Allt för att det ska hinna läka på bästa sätt. Jag hade bara inte hört den delen :(

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

 
susjos

susjos

4 februari 2013 22:26

Haha!!! jadu,loftsängar borde väl vi ha på jobbet också :)
Visst var Erik Gadd bra i lördags, ska bli kul att se honom i Karlstad!

http://susjos.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards