Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Vi serverade en känd politiker igår...

Av Helga - 23 januari 2012 10:30


Igår landade jag sent efter en Europaflygning med min nya "elev". Tack vare att dottern hade sovmorgon fick jag också sovmorgon. Iallafall sov jag tills grannens småbarn kom ut och började bråka utanför oss på väg till dagis/ skola. Vi har nya tillfälliga grannar. De hyr grannhuset under ett halvår och våra ordinarie grannar bor utomlands. Jag har inte hunnit hälsa på dem ännu - jag vet bara att de har högljudda barn...   


Igår hade jag med mycket känd politiker ombord. Personen i fråga hade med sig sina livvakter också. Min adept tyckte det var häftigt att ha fått servera en så känd person.  Som du kanske kan förstå var det inte Håkan Juholt - han är nog hemma i Oskarshamn nu.


Vi hade också med en familj med två småbarn - de var såå söta. Den ena killen var runt två år och han pratade och var väldigt charmig. När de skulle gå av frågade mamman;


- Ska du inte säga hej då??


- Nää, svarade grabben.


Vi skrattade gott!! Sen fick han komma in i cockpit en stund innan han gick av - det var populärt!


 


 
 
tant Hannele

tant Hannele

23 januari 2012 11:32

jo, man kan ju kalla honom känd, den där föredettingen

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

24 januari 2012 08:59

Det blir intressant att se vem som ska ta över...

 
wiper

wiper

23 januari 2012 12:59

Förstår att ni träffar på många politiker och andra kändisar. Ni får verkligen komma nära och få en uppfattning. Roligt med såna episoder där man träffar härliga ungar och får skratta lite åt deras prat. Häftig bild på planet

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

24 januari 2012 08:58

Ja det är spännande med ALLA möten även med mer vanligt folk...

 
lizol

lizol

23 januari 2012 16:12

Kan tänka mig att du får träffa många spännande människor i ditt jobb. Hoppas att de flesta är trevliga mot er som jobbar.
Kram
Imse

http://ordskimmer.wordpress.com

Helga

24 januari 2012 08:57

Det är absolut de fleesta säkert 99,8 %. Ny sida?

 
Åsa

Åsa

23 januari 2012 16:47

Barn är för härliga. Säger precis vad dom tycker. =)
Fast högljudda barn när man behöver sova är inte lika kul.

http://wessand.blogg.se

Helga

24 januari 2012 08:57

Barn kan vara allt från ljuvliga till småjobbiga ;)

 
trollmor

trollmor

24 januari 2012 09:00

Barn i den åldern kan få vem som helst att smälta.Det måste vara ofta ni får stöta på kändisar.Förra året satt jag bredvid Marie Fredriksson och hennes man på flyget från Göteborg.

http://trollmor.webblogg.se

Helga

24 januari 2012 09:02

Det är en charmig ålder...

Ja, vi ser många kändisar - nästan varje dag faktiskt!

Marie Fredriksson är beundransvärd!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards