Inlägg publicerade under kategorin TV

Av Helga - 29 april 2011 12:37

Jag hade kunglig tur när jag hade rast mitt i det engelska bröllopet och hann se de unga tu säga I will!

Av Helga - 27 april 2011 08:15

Idag börjar min dag på ett mysigt sätt...

Jag gick upp med maken och dottern och åt frukost tillsammans med dem. Sen förflyttade jag mig till TV-soffan och studerade rådjuren som gick runt i skogsbacken bakom huset som de ofta gör. Nu har jag just sett en inspelning av den norska TV-serien "Himmelblå"... en skön start på en ledig dag. Snart vaknar nog sonen och vi ska på återbesök på ögonkliniken på eftermiddagen.

*************

Nyligen hade jag en man med ombord som var runt 45 - 50 år. Han var mycket ungdomligt klädd och hälsade på mig;

- Tja ba!

Jag vet inte om jag tycker det är kul eller osexigt att försöka vara yngre än man är...

Jag bestämmer mig för osexigt...

Flyg · Natur · TV
Av Helga - 29 mars 2011 08:15

Ofta när vi ringer in till cockpit svarar piloterna något fyndigt som "utkiken", "Chippendales" eller något annat lustigt...

Senaste exemplet kom häromdagen när kaptenen svarade

- "Kartläsarn" ... när vi ringde in.

Jag hoppas verkligen han har koll på kartan så vi landar på rätt ställe

Idag ska jag "ut på tur" igen - det blir spännande att se vad den här flygdagen bär med sig...

Jag såg en inspelning av programmet "Mästarnas mästare" som sändes i söndags. Det var riktigt spännande och bra TV. Detta program kommer jag att följa slaviskt under våren...

Flyg · Humor · TV
Av Helga - 17 mars 2011 08:15

Idag börjar jag jobba först på eftermiddagen och ska bara ta det lugnt tills dess. Nja, förresten kanske måste jag ta fram dammsugaren!!? En fika med grannfrun hinner jag nog också med.

Nyligen kom en kollega tillbaka från barnledigt. Hon fick en racerstart...

Den långa, lugna Europaflygningen hon skulle ha startat upp med (man går utöver ordinarie besättning första flygningen) blev inställd. Hon fick ta sig ut på egen hand till vår korta, stressiga inrikesflight (vi övriga var redan ombord). Flygningen var fullsatt och rätt så hektisk! Ingen idealisk nystart direkt... På det sättet välkomnades hon tillbaka till verkligheten i flygbranschen!

Jag såg den nya TV-serien "Resebyrån" på Svt 2 igår och jag är ju tokig i just det ämnet. Programmet var bra men kändes som konsumentupplysning mer än inspiration...

Helene Benno och Olle Palmlöf är programledare. Lustigt att just Helene Benno reste med på en av mina flighter nyligen... Då kan jag ana vilket land som snart kommer att vara med i programmet.

Läser att många svenskar vill se Astrid Lindgren på den nya 200-kronorssedeln. Jag håller med till 200%...

Nu får gärna snödropparna titta upp i vår rabatt snart. Sonen har redan sett snödroppar vid sin skola...

Flyg · Nyheter · Resor · TV
Av Helga - 12 mars 2011 10:15

Nyligen när styrman annonserade i högtalarsystemet sa han;

- Det är styrman som talar. Jag heter Björne...

Jag kom osökt att tänka på Björnes Magasin...

Ikväll ska vi på 50-årsfest och eftersom jag börjar jobba igen tidigt imorgon bitti blir jag chaufför. Kul ska vi ha i vart fall...

Det är otäckt att följa nyheterna kring jordbävningen i Japan.

Allmänt · Flyg · Humor · TV
Av Helga - 9 mars 2011 15:12

Kul med ett VM-guld i skidskytte till Sverige. Grattis Helena Ekholm!

Sport · TV
Av Helga - 3 mars 2011 08:00

Jag fortsätter på min vandring mot att bli/vara en svensk tant...

Igår skjutsade jag sonen till träning och dottern till match. Det skulle dröja en stund innan matchen började så jag gick till närmsta mataffär och handlade under väntetiden. Vad slank då bl a ner i min kundvagn? - Jo M-Magasin, som en flygande kollega rekommenderat.

I tidningen faller jag pladask för;

* en artikel om en kvinna, som efter fyllda 50 år, köpt och driver ett hotell i Hunnebo strand.

* en länk till Camilla Thulins sida för klänningar för den svenska kvinnan.

* En rolig notis om en kurs i duvmatning.

* En notis där man skriver om boken "tantvarning" av Anna Eriksson och om boken "En klimakteriekärrings betraktelser" av Ewa Wigenhelm-Westman.

Ja, ja - jag gillade magasinet men känner nog ändå inte att jag är riktigt där än... Jag ska fylla minst 55 först innan jag börjar köpa M-magasin mer regelbundet.

Nu är jag ju fortfarande under 50-strecket i drygt ett halvår till och gläds åt det så länge det varar... ;)

Idag ska jag bara njuta av tillvaron med en promenad i solen (?) och skidtävlingar på TV-skärmen. Ha en gó dag!!

Dottern är ju väldigt förtjust i Johnny Cash så den här plånkan passar perfekt till hennes slantar...

Humor · Kultur · shopping · TV
Av Helga - 24 februari 2011 19:01

Ibland har man tur...

Idag t ex...

Jag landade fram emot eftermiddagen och tog mig hemåt med Upptåget från Arlanda till Uppsala, bytte sedan till en stadsbuss och åkte hem till kedjehuset. Kliver in genom dörren och då ropar maken;

- Det är final på herrarnas sprint nu!

Småspringer in i TV-rummet fortfarande iklädd uniformen och uniformskappan och hinner precis se slutet av loppet där Marcus Hellner tar guld och Emil Jönsson tar brons.

Det är en härlig svenskdag i Norge idag!