Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2015

Av Helga - 9 oktober 2015 17:02

När man ser den här bilden kan man undra vem som körde trappbilen på flygplatsen imorse egentligen!?


#flyg #resa #humor #helga

Flyg · Humor
Av Helga - 7 oktober 2015 20:04

Nu har jag äntligen hittat en kostym till nästa maskerad-tillställning...   


 

Helga goes flygmaskin liksom...


www.aviationhumor.net


#flyg #helga #maskerad #humor


Flyg · Humor
Av Helga - 7 oktober 2015 07:49


Efter tekniskt strul igår blev vi kvar på en europeisk storflygplats. Både vi och passagerarna bokades om till en senare avgång hem till Arlanda. Flygplanet fick lagas på plats och hämtas senare av andra piloter.

Bäst som jag satt där på flygplatsen i sorlet från passagerare, mina kollegor och diverse högtalarutrop så ringer min mobil. Jag kände inte igen numret så jag tänkte inte svara först men som tur var så svarade jag. Det var nämligen hantverkaren som ska börja fixa vårt duschrum på landet. Ett lite rörigt samtal blev det men vi skulle höras av igen idag då han ska sätta igång.

Stora världen och lilla världen på en och samma gång...


   



Vill du veta mer om en liten matutflykt jag gjorde i måndags kan du kika in i min matblogg.


#flyg #resa #helga #inredning

Av Helga - 4 oktober 2015 19:51


Idag har vi varit på två stora varuhus och köpt ett handfat, ett badrumsskåp och ett spegelskåp till vårt blivande duschrum på landet.

Sen kom det fikagäster klockan tre och det var mina föräldrar, min syster och systerdotter och så min moster som är en pigg 92-åring. Jag bjöd på kanelbullar, mjuk pepparkaka, ostsmörgås och bondkakor.

Sen efter det gick vi en härlig kvällspromenad maken och jag och titta så vacker himlen var...


Nu blir det snart en svampmacka gjord på svamp som maken plockade igår.

#helga #inredning #sommarstuga #natur #fika #kanelbullensdag

Av Helga - 3 oktober 2015 10:36



Igår hade min kollega med en passagerare ombord som hon kände igen. Det var hennes sons nya klassföreståndare. Vi bestämde att hon skulle bjuda läraren och hennes make på mousserande vin.


Lite senare när jag kom förbi deras sittplats skojade jag med dem och sa;


- Nu hoppas min kollega på att hon ska slippa baka något framöver till kommande klassaktiviteter.


Det föll i god jord och vi fnissade glatt    


 


#resa #helga #flyg #resa #humor #mousserandevin #skumpa

Flyg · Humor
Av Helga - 3 oktober 2015 10:27



Nyligen befann jag mig i Göteborg några dagar och där på flygplatsen har det hänt något. Fler flygbolag har börjat nyttja flygplatsen så det är mängder av resenärer överallt och gaterna räcker inte riktigt till. Många flygplan får parkera "remote" dvs på plattan och det används bussar för att passagerarna ska nå flygmaskinerna. Ibland får man även gå ut till planet.


Vi hade en avgång där passagerarna skulle gå ut genom en vanlig gate men där längst ner i bryggan stod ett charterplan. Våra resenärer skulle istället gå ner för en trappa och promenera längs plattan ut till vårt flygplan. En man var kul och sa att han trodde han skulle hamna i Las Palmas. Jag svarade att tyvärr kan vi bara bjuda på El Stocholmo idag....


Vi fick oss ett gott skratt   


 


#resa #humor #helga #flyg #göteborg #flygplats #laspalmas



Flyg · Humor · Resor
Av Helga - 1 oktober 2015 14:16

Det är på eller av idag. Först en full flight mot en stor europeisk huvudstad och sedan en halvfull flygning tillbaka. Nu har vi en längre paus på en svensk flygplats innan vi får fortsätta mot arlanda.

Ett äldre par hade haft otur de senaste resorna med vårt flygbolag. Dem bjöd jag på fika. Kanske kan de berätta för sina vänner om det istället för om strulet.

Det blev bio igår och filmen, "jag är Ingrid", tyckte jag mycket om.


Här är jag på väg tillbaka till hotellet igår em.

#helga #flyg #bio #film

Film · Flyg · Kultur

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards