Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 februari 2015

Stämbanden fungerar inte normalt, stämbandspares...

Av Helga - 23 februari 2015 09:17



Igår träffade jag två kompisar och vi gick till Güntherska hovkonditoriet nere vid Fyrisån mitt i Uppsala. Jag beställde en surdegssmörgås och en mellansemla. Mmmm...


Dottern var på återbesök hos sin kirurg på akademiska sjukhuset i fredags . Om du inte läst här tidigare kan jag berätta att dottern opererat bort sin sköldkörtel i januari. Ärret ser fint ut och hon mår bra men tyvärr har rösten inte kommit tillbaka riktigt. Hon har stämbandspares enligt läkaren så nu blir det remiss till öron- näsa- halsmottagningen och logoped. Blir inte rösten bra inom ett halvår vidtas andra åtgärder. Att inte ha en normal röst är faktiskt väldigt besvärligt och handikappande så nu får vi hoppas att stämbanden börjar fungera normalt snart. Både att umgås med vänner, sjunga i kören, jobba och att tala i studiesammanhang påverkas.


Snart börjar min  emigration till grannlandet. Under nästa vecka och flera tillfällen i mars blir det flygningar i Norge. Mycket av arbetet är lika men en hel del är också olika så man får "skärpa till sig" för att ha koll på läget. Vid ett av tillfällena ska jag övernatta i Oslo och då hoppas jag kunna besöka min syster som bor i den norska huvudstaden.


 


#stämbandspares #sköldkörtel #helga #fika #norge #emigrera #flyg #kirurgi



 
 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

23 februari 2015 09:56

röst behövs, hoppas det går att fixa.

http://hannelesparadis.blogspot.se

 
Mia

Mia

23 februari 2015 11:33

Visst är rösten viktig. Jag irriteras ibland på min röst, behöver harkla upp mig mer och mer ju äldre jag blir. Annars låter jag alltför knarrig och någon knarrig gumma vill jag inte vara - än!

Aha, jag reser till Kristiansund i veckan... ;-) Har du någon flygning dit i veckan?

http://miatankar.wordpress.com

Helga

23 februari 2015 16:28

Jobbigt det där med rösten. Ja dit ska jag men vi vänder direkt tyvärr.

 
Åsa

Åsa

3 mars 2015 20:45

Fy så jobbigt för dottern!

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards