Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 8 maj 2013

En intensiv tid för den blivande studenten...

Av Helga - 8 maj 2013 22:57

Idag tillbringade jag halva dagen i Skellefteå och där blev det först frukost på Waynés coffee. Sen fixade jag en föstoring till dotterns studentskylt, köpte en bikini, promenerade och åt lunch på Café Lilla Maris innergård i solen.  


 

Wayne´s i Skellefteå

 

 

Café Lilla Mari...

 

Men nu efter fem intensiva jobbardagar tar jag  ledigt över helgen. Det ska bli riktigt skönt! Vi åker till...


       


Ungdomarna stannar hemma men kommer kanske ut med bussen nån dag. Ikväll är de båda på en studentfest med tema pyjamasparty. Dotterns egen studentskiva, som går av stapeln nästa vecka, ska ha tema "old school". Då ska dottern klä sig i sin nya svarta långklänning med långa handskar, pärlhalsband och fjäderband runt huvudet som en tjugotalstjej.'''


Det är en intensiv men rolig tid nu för dottern med studier, fester, nytt jobb och planer för framtiden.

 
 
Sussi

Sussi

9 maj 2013 09:17

Gud så bra att ha landet på så lagom avstånd så dottern kan ta bussen. Då kan hon verkligen välja själv när hon vill vara där.. Vilken spännande tid för din dotter. Låter som om det går riktigt bra för henne :) Härligt med lite helg nu då. Ha en trevlig sådan..

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

 
Fyrabarnsmor

Fyrabarnsmor

9 maj 2013 09:33

Studentskyltarna gjorde vi själva, roligare så, tror att en A3 utskrift räckte...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Mia

Mia

9 maj 2013 15:04

Studenten har blivit stort idag... alldeles för stort, tycker jag. Studentbalerna kostas på massor med pengar för många ungdomar. Så himla märkvärdig examen är det inte, kan jag tycka. Jag hoppas i alla fall att din dotter inte blir besviken i alla fall...

http://miatankar.wordpress.com

 
susjos

susjos

9 maj 2013 22:50

Jag och min man åkte via Rådmansö hem från Falun idag, och så ljuvligt det var därute!!!! Önskar att vi hade kunnat stanna därute, men vi ska båda jobba hela helgen istället.
Tänk så kul att du träffade min man på ditt jobb :)...att du kände igen honom! Hihi!!!
Kram och ha en underbar helg på landet!!!

http://susjos.blogspot.com

 
Ingen bild

wiper

10 maj 2013 08:20

Café Lilla Marie ser jättefint ut. Vad roligt ungdomarna har det. Förstår att ni kommer att njuta i er fina stuga på landet, du har pyntat så snyggt. En sån röd kaffepanna hade jag i slutet på 70-talet då det blev modernt att koka kaffe igen. Önskar att jag sparat den. Kul att ni har en studentfest att se fram emot

Ha en underbar helg
kramar



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards