Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 2 november 2012

Allt ljus på Uppsala...

Av Helga - 2 november 2012 10:30


Det svenska smörgåsbordet blev uppskattat av vår tyske gäst och jag tror att han var glad att slippa surströmmingen...   


Idag har dottern och hennes besökare tagit tåget till Stockholm där de ska turista "big time". De hade en guidebok med sig och kommer säkert att hinna med många sevärdheter...


        


Maken och jag får en stillsam dag med besök i vår egen stad. Vi ska göra lite ärenden och luncha tillsammans. Ikväll blir det invigning av "Allt ljus på Uppsala" som är fina ljusinstallationer av många olika platser och byggnader i stan. Det brukar vara väldigt läckert så det ska vi försöka se ikväll eller någon annan kväll framöver...


   

Resor · Tips
 
 
Filifjonkan

Filifjonkan" title="http://tiln.se]Filifjonkan[/url]" target="_blank">tiln.se]Filifjonkan[/url]

2 november 2012 12:11

Hej Helga. haha förstår er tyske vän som slapp surströmmingen ingen höjdare precis ,,,Så det skall ljussättas i stan så mysigt det är vackert att ha det så denna mörka tid så det blir något att titta på säkerligen,Såg att "det andra bolaget" varit i blåsväder IGEN man baxnar det finns ingen smidighet där inte tänker på er smidighet vid tillfällen som kört ihop sig det är skillnad du verkligen en stjärna i kanten till er från mig. Ha det så skönt

http://filifjonkan-se.bloggplatse detsamma tiln.se

 
Eva

Eva

2 november 2012 16:47

Jag hade nog velat prova surströmming en dag. Men kan man ha klämma på näsan då ;)?

Önskar dig en härlig helg!
Kram Eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

2 november 2012 21:47

Du som vet en massa. Maken och jag tänkte åka iväg fred-sönd nästa vecka. I senaste minuten, jag vet. Men har du nåt förlag på rak arm?
Jag skulle kunna tänka mig vad som helst med hotell och hotellfrukost. Maken är lite mer kräsen. =)

http://wessand.blogg.se

 
Helga

Helga

2 november 2012 22:22

Eftersom vi har en tysk gäst i huset föreslår jag Berlin.

I Sverige finns det ju massor med förslag. Kanske Benny Anderssons hotell i Stockholm? www.rival.se Jag har inte bott där själv men jag skulle gärna vilja.

Hoppas ni hittar på ngt kul!!

http://www.helga1.bloggplatsen.se.

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

3 november 2012 10:37

Surströmming.... när det finns ärtsoppa med varm punsch :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

3 november 2012 10:55

Åhhh är invigningen ikväll. Det är så himla fint i stan då. Förra året var jag ner och fotade lite, får se om man kanske får tid för det i år igen..

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

4 november 2012 16:01

Hannele; Det får vi bjuda på nästa gång - bra idé!

http://www.helga1.bloggplatsen.se.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards