Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Vårkänslor på ALLA HJÄRTANS DAG!...

Av Helga - 14 februari 2012 09:45


Jag landade sent igår och pga av det känner jag mig lite halvseg... Det hindrade mig inte att sätta igång med att göra två matpajer som vi ska servera på en kommande fest här hemma.

 

En oväntad paj med broccoli, trattkantareller och valnötter...


Sen när jag är klar med pajerna väntar kam, sax och slingfärgning hos frissan. Jag hade turen att få en extra ledig dag idag eftersom jag har jour som inte gav någon flygning. Sånt uppskattas!!!


Jag fick ju en fin kamera av familjen när jag fyllde år senast. Nu har jag testat att ta en del bilder och idag bjuder jag dig på vårkänslor så att hjärtat nästan hoppar några extraslag så här på ALLA HJÄRTANS DAG!




 


   

 
 
britten

britten

14 februari 2012 10:27

ååå här var det vårkänslor minsann...och chocklad...vad mkt roligt du gjort...

http://glitteroga.blogg.se

 
mormor Hannele

mormor Hannele

14 februari 2012 11:10

Underbara bilder, hoppas du får en fin dag (min mor, 79 år, dansar flera gånger i veckan med sin lagade klaff och maken cyklar till jobbet varje dag med sin nya klaff, en mil enkel väg :)

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

 
Mortuta

Mortuta

14 februari 2012 11:27

Åh, det är vackra bilder. Tänk så mycket roligt man kan göra med en riktig kamera..
ha en bra dag

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

14 februari 2012 11:31

Paj gillar jag. Enkelt och mycket gott!

kanonfina bilder!

http://wessand.blogg.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

14 februari 2012 11:37

hej Helga Åh så god pajen ser ut och så tjusig du kommer att bli hos frissan det är sådan avkoppling att sitta där försjunken i sina tankar
och bli i skick som ny i skallen.Din kamera verkar ju jättebra som gör fina bilder åt dig. Så ha en fin alla hjärtans dag idag.

 
wiper

wiper

14 februari 2012 13:34

Vilken fantastisk paj. Jag är själv urdålig på att göra pajer det blir alltid misslyckat. Härligt att du fick en extra ledig dag och även får mysa hos frissan

Underbara bilder du tagit. Man kommer i stämning

Ha en fin Alla Hjärtans Dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
skrivmoster

skrivmoster

14 februari 2012 21:15

Tittar in och ser att du pysslar med lite av varje! Skönt att få lite extra ledighet!

Kvällshälsning från norr!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
trollmor

trollmor

15 februari 2012 08:16

Såg för himla gott ut. Jag älskar pajer men äter inte skalet längre om jag inte är bortbjuden. Min kostinriktning är ju att ta bort mjöl och sånt.Eftersom jag har blivit mycke friskare så begränsar och plockar jag bort sånt i min vardag.Är bara så trött på allt tjafs numera runt kolhydratsfritt var och en gör väl som den vill och tror på.
Kram

http://trollmor.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards