Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Kvarglömd väska ombord...

Av Helga - 5 maj 2011 08:00


Igår var jag på ett kafferep på eftermiddagen. Det var en kompis och kollega som fyllde år... Mysigt med lite tjejsnack och sju sorters kakor.

     Födelsedagspresenten kan användas...

Jag passade också på att handla lite till trädgården igen innan jag åkte ut till väninnans kalas. Det blev två rejäla säckar med toppdress till gräsmattan och två säckar planteringsjord till landet. Dessutom köpte jag murgröna och minipenséer till betongfaten.. Så här blev det...

 

På en flygning nyligen låg det kvar en väska i bagagehyllan efter att alla passagerare gått av. Vi ropade in via radio att markpersonalen skulle komma ut och hämta väskan.


- Jag kan ta väskan nu sa killen som kom för att hämta bagen.


- Det är ingen väska, det är en bäver, svarade jag...


Väskan såg ungefär ut så här...

 

 

 
 
Stattinskan

Stattinskan

5 maj 2011 08:28

Bättre bäver- än bombväska ;-)
Vad fint det blev med blommorna!
Gomorron

http://stattinskan.blogspot.com

 
Ingela

Ingela

5 maj 2011 09:00

Tur den inte var bitsk iaf ;)

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
skrivmoster

skrivmoster

5 maj 2011 09:15

Så jättefint det blev med blomarrangemanget! Kul att kunna göra allt själv från grunden.

Väskan var ju "tuff" och tur att den inte var något "hot" ...

Solen skiner och jag skickar strålar till dig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

5 maj 2011 15:29

Vad härligt det lät med kaffekalas. Jag blir nostalgisk när jag hör meningen "Sju sorters kakor" ;)

Vad fint du gjort med blommorna på det gjutna, läckert.

Nu fick man sig ett gott skratt också "bäver" den ser verkligen ut som ett pälsdjur

Hoppas du har en fin dag vart du än håller hus. På jorden eller i luften.

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
imse

imse

5 maj 2011 16:50

Så fint det blev med blommorna.
Häftig väska. Hoppas att den inte var bitig av sig.

http://zvammel.blogspot.comh

 
Åsa

Åsa

5 maj 2011 20:07

Vi hittade en kvarglömd väska på Landvetter sist. Vilket liv det blev! Vi hade inte en tanke på att det kunde vara nåt farligt.

http://wessand.blogg.se

 
LiLo

LiLo

5 maj 2011 22:00

Tur att den inte var aggressiv och bitsk!

http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Camilla

5 maj 2011 22:12

Hej,
Du ska möjligen inte jobba på morgonplanet till London på lördag? Kram Camilla

 
Helga

Helga

6 maj 2011 18:44

Tack för alla kommentarer!

Camilla; Tyvärr, jag ska inte till London då... ledig helg!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
britten

britten

10 maj 2011 10:00

Fina dina betongfat är....men väskan ! ...not !

http://gliteroga.blogg.se

Helga

10 maj 2011 10:26

Hahaha...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards