Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 1 februari 2010

Det kivades om det mesta...

Av Helga - 1 februari 2010 07:53


Det gick bra att flyga igår även om jag fortfarande fick snyta mig lite då och då i smyg. Jag hade två inrikesflighter och det var, som ofta på söndagar, många äldre personer, barnfamiljer, ungdomar och ensamåkande barn som skulle förflyttas efter helgen. Inga affärsresenärer så längt ögat kunde se...


Ett syskonpar, som reste ensamma, var ganska busiga. De kivades om det mesta så vi fick säga till dem att lugna ner sig lite. Annars känner jag igen det där syskonbråkandet - jag har ju tre syskon själv.


Idag ska jag fixa en del ärenden. Det ska handlas mat, slängas förpackningar och så ska dottern och jag träffas efter skolan och åka till ett köpcentrum. Dottern har två presentkort som "bränner i fickan".


Jag fyllde på talgbollar till fåglarna igår.

De måste ju också få mat i kylan...

I skogen bakom vårt hus strosar det ofta

förbi tre rådjur. De är vackra att se

på men nåde dem om de äter upp mina

blommor i vår...

 
 
Åsa

Åsa

1 februari 2010 09:23

Visst är det kul att se alla fåglar. Dom kan definitivt behöva all hjälp dom kan få när det är så vitt ute.

http://wessand.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

1 februari 2010 09:34

Syskon som bråkar är väl mer regel än undantag, men i ett flygplan kan det kanske vara lite extra störande.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

1 februari 2010 10:10

Inte konstigt att dom kivas. Dom har säkert spenderat varje sekund ihop under en tid nu.. Det brukar ha den effekten då :-)

Jag har presentkort på Gränby Centrum att handla upp så det får bli en tur dit för mig någon dag.

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

1 februari 2010 12:20

Härligt med syskonkärlek :-D Mina två troll kivas jämt... men de kan inte vara utan varandra heller.
Här där jag bor är det mest kajor och skator som härjar, de har skrämt iväg småfåglarna.
Kul med lite shopping. Hoppas ni får riktigt trevligt! KRAM!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

1 februari 2010 14:06

Hej helga en kortis bara är bättre men svårt sitta ännu så jag återkommer när det är bättre tack för alla snälla kommentarer det värmer

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

1 februari 2010 19:10

Syskonkärlek ja, den är din den *fniss*
Jag och min bror är inte de bästa syskonen men tack och lov så börjar mina tjejer bli det nu efter en period med bara bråk.
Fast det hör väl till.

http://nena.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

1 februari 2010 23:02

Tycker det är jobbigt när ungar bråkar! kanske är det för att min bråkade ordentligt när de var små. Önskar dig allt gott/Kramar Tussegumman

http://tussegumman.blogspot.com

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

2 februari 2010 00:15

Visst är det kul när fåglarna kommer.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

2 februari 2010 08:19

Åsa; Det brukar vara kul att titt på dem. Just nu verkar de ha gömt sig i skogen... har inte sett några trots att jag fyllt på mat.

Kimmie; Det är ju inte så bra om de stör andra passagerare, men det brukar fungera bra om man ägnar lite tid till de små och pratar med dem en stund.

Sussi; Kul... skriv vad du köpt sedan. Vi var också på Gränby...

Pisan; Syskonbråk hör till... Jag har inte heller sett till så många småfåglar på sistone... kanske för kallt?

Flifjonkan; Hoppas det går över fort!

Nena; Det verkar helt normalt ;)

Tussegumman; Det är nog det vanligaste att man kivas som syskon.

Hannele; Ja, men mina har gömt sig i skogen tror jag...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
UnderCover

UnderCover

2 februari 2010 19:33

Ja, dom där rådisarna ska jag ta ett allvarligt snack med se'n när snön börjar ge upp. Okej att dom käkar det dom hittar nu (vinbär och gamla äpplen å så) men jädrans om dom ger sej på det nya som kommer upp framöver vårkanten...

http://undercover.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards