Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2009

Av Helga - 24 september 2009 21:39


Jag tror jag skötte mig okey på min första dag i den nya butiken (se förra inlägget)... Det var kul, så det kan ju hända att det blir fler gånger!!?? Det måste väl vara en dröm att någon gång starta eget företag. Läskigt, men roligt!


Dottern kom också dit en stund på eftermiddagen och hon såg till att vi fick i oss lunch. När jag kom hem var några av grannarna ute. De arrenderar en gård i närheten och de hade ägg att erbjuda. Sjävklart vill jag ha färska, närproducerade ägg. Det kunde inte bli bättre eftersom jag ska baka imorgon...


Resa i Sverige-bloggen


Så här fint var det på landet senast vi var där...

Rönnbär vid viken  

Av Helga - 24 september 2009 08:09


Idag är jag ledig igen...


Här i stan har skolorna studiedagar torsdag och fredag så dottern sussar fortfarande gott i sin säng. Sonen, som haft ett litet extraknäck de senaste veckorna, passar på att jobba extra idag och tjänar lite pengar till en kommande semesterresa med kompisar i sommar.


Senare idag ska jag hjälpa min kompis i hennes nya affär. Hon är bortrest och jag ska hålla öppet i hennes ställe. Det ska bli jättekul! Jag fick en förevisning om hur allt går till i måndags så jag hoppas att jag ska sköta mig ordentligt Obestämd


Kika gärna in här också


tavlor raggadoll  

Fina saker finns att köpa på Raggadoll i Uppsala...

Av Helga - 23 september 2009 19:53


Det blev en tidig start idag med flera flygningar och först nu är jag på hemväg...


På tåget till Arlanda idag fick vi stanna mitt på spåret ganska länge eftersom det var ett annat tåg, som hade ett tekniskt fel, framför oss. Som tur var hade jag god marginal så jag hann i tid till Arlanda ändå. Där har vi iallafall en klar nackdel med tåg - de har inga vingar Kyss...


Idag hade vi bland annat en "galen" baby ombord. Galen på ett läckert sätt - lite wild and crazy liksom. När jag gullat med honom en stund blev han som förbytt och skrattade och flörtade med allt och alla ombord. Hur rolig som helst!!


   Bilden är tagen vid Finnsalen i en liten by i Hälsingland...

finnsalen


Av Helga - 22 september 2009 21:32


I dagens E-mailskörd:

 


  • Skjutsschema för sonens lag
  • Skjutsschema för dotterns lag
  • Schema för hallvärdshelgerna

Varför känns det som om vardagen har startat på allvar?


Min andra blogg

 

basketskor  

Av Helga - 22 september 2009 08:12


Dags för att flyga igen idag... men det blir lite senare.


Igår var en nyttig dag i hemmet - dammsuga, fixa ärenden, träffa en väninna och handla hann jag med.


På eftermiddagen när maken kommit hem åkte vi till en möbelaffär där vi sett ut en fåtölj som vi ville köpa till vardagsrummet. Vi har sneglat på den ett tag och nu hade de ett bra kampanjpris så vi slog till. Nu är vi i stort sett klara med vardagsrummet. Vi vill ha en ny liten hylla på väggen och nya gardiner, men sen är det klart. Som jag skrivit tidigare så har vi inte bytt vardagsrumsmöbler sedan 1991 så det var sannerligen på tiden.


   Lamino


Här bloggar jag också

Av Helga - 21 september 2009 08:10


Ordningen är återställd - det är måndag...


Sonen är ledig idag och sover över natten hos en kompis. Dottern och maken har stuckit iväg till skola och arbete, men jag är ledig en dag till och har en del vardagliga sysslor att ta itu med.


I somras undrade jag så varför det växte dåligt i min ena sålåda (en gammal sandlåda) vid stugan. Igår när jag grävde om i lådan fick jag förklaringen. Min ruccola som hade övervintrat hade tagit över hela lådan med sina rötter... Nu är det ordentligt omgrävt och till våren ska jag fylla på med ny jord och gödsla rejält.


Förra veckan hade vi en kille här som monterade en ny garageport på vårt garage. Idag ska räkningen betalas - det är inte lika kul som att få en ny port. Däremot tackar vi för rotavdraget!! Kunde vi inte ha använt rotavdraget även i min sålåda full med rötter Obestämd


Min andra blogg


Mina fina rosor på landet  

Av Helga - 20 september 2009 18:39


Det blev en kanonhelg vid stugan med vackert väder och fina skiftningar som hör hösten till. Igår blev det en tur i skogen och vi hittade ca sex liter trattkantareller, som blev goda när vi stekte dem till middagen. Middagen ja, det blev grillad lax, som marinerats i rapsolja, dill och citronsaft...


Mat på landet  


Idag var sonen och maken ute på "sjön" och fiskade medans jag grävde om mina trädgårdland. En lång promenad hann jag också ta innan de glada fiskegrabbarna kom tillbaka. Det är verkligen underbart med 24 timmar på "landet". Total ro och avkoppling långt från flygplansbuller och mediabrus...


Höstlöv på landet  


Kika in här också





Av Helga - 19 september 2009 10:07


Jag landade sent igår kväll och har nu njutit av frukosten och morgontidningen i lugn och ro...


Sonen och maken är på träning och efter det ska vi åka ut till stugan. Sist maken var där fällde han ett träd så vi har lite att ta rätt på. Vi ska köpa lite god mat på vägen dit och det blir nog grillad lax den här gången.


Jag har flugit med en kollega som är väldigt rolig de här senaste dagarna. Mellan flygningarna kan han, som är slätrakad, sätta på sig en av sina peruker och springa runt som en tok. Mycket ordvrängande och skratt har det också varit. Vi har haft så kul och det behövs när dagarna är långa. Igår berättade han den här historien bl a;


Mannen till sin kärasta; Kom här nu lilla gumman och sätt dig i mitt knä så kan vi prata om det som poppar opp... Skäms


Resbloggen


Viken i kvällssol     

Hit åker vi idag...  

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards